Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 28.10.2008, 12:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joistain näistä löytyy viskokytkimiä yms eli ei olekkaan "oikea" neliveto kun mennään tarpeeksi pahaan maastoon???. Itselle jeeppi on nyt ykkösvaihtoehto mut löytyykö noista japseista yms jeepille haastajaa maastojutuissa

Yksi käyttöauton ja maasturin lähes valmiista yhdistelmistä löytyy japanilaiselta autonvalmistajalta. Vakiovarusteena voi olla, jos hyvän löytää, vinssi ja 100% lukot. Turbolla varustettu kutoskone niissä on vakiona. Tai kaikissa malleissa ei oo turboo, että kannattaa vilkaista pellin alle.
Rakentamaan vähän joutuu; joko jousiriippujen muutaman kymmenen millin pidennykset, jotka maksaa itsetehtyina useita euroja tai korin parin tuuman korotus, joka on kalliimpi eli useita kymmeniä euroja ja vähän enemmän työtä. Sitten alle saa leimata 33 tuumaiset boggerit jotka ovat hyvät yleisrenkaat jos rengasmelusta ei häiriinny. Jotkut ajavat niillä metsässäkin kohtuullisen hyvillä mielin tarvitsematta selitellä toisille miks mulla on vaan boggerit.

Huonojakin puolia on. Auto on raskas ja koneen voi joutua remppaamaan alle puolen miljoonan kilometrin välein. Koneen voi remontoida työstöjä lukuunottamatta itse jos on katosalustaa muutama neliö. Erikoisavaimet, joita tarvitaan voi tehdä itse. Tarvikeosia löytyy.
Auto on myös raskas polttoainetaloudeltaan ja syö naftaa boggerit alla niin että heikompaa hirvittää, siksi oiva peli jenkkiharrastajallekin. Lisäksi helkilömallin lähes tonnin dieselvero.

Maastoajossakin auto on raskas, sen saa uppoamaan yllättävän kauas suolle lukkojen ja hyväpitoisten renkaiden avulla. Lisäksi auto murskaa etuvetareiden maljoja varsinkin kuin vedättää eturenkaat riittävän ääriasentoon käännettyinä. Maljan vaihto on ikävää puuhaa jos sataa. Jos ei sada on remontti tehtävissä myös avotaivaan alla aika mukavasti jos sitä on harjoitellut kotona.
Autossa on lehtijouset eli jos tietää että vain kierrejousialustalla pärjää niin tällä ei voi ollenkaan mennä maastoon. Jos taas ei tuosta asiasta tiedä niin maastoon voi mennä ja kovaa. Auto nimittäin kulkee liian kovaa hitaimmallakin ykkösellä joten hidas kiipeily ei onnistu ilman kallista jakolaatikkoratastusta. Tässä tulikin niin paljon noita huonoja puolia että en voi suositella kyseistä autoa kenellekkään. Itse voisin kyllä sellaisen ostaa jos jollakulla jonkinlainen aihio olis myydä. Se on niin isokin, että vie vaan turhaan tilaa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Myyty Toyota HJ-60 Lanzari O/M/V Ajoneuvot 10 25.02.2009 20:20
mikä olis hyvä hallitunkki? toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 15 15.05.2008 22:19
Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 18 20.01.2007 21:04
Hyvä foffi aihio? Nerd-O Chit-Chat 6 14.09.2006 08:11


Sivu luotu: 07:44 (GMT +2).