Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2008, 19:55
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Kuormaliinoista ja kuorman sidonnasta


Elikkäs pientä päätäni vaivaa muutama murhe kuormaliinojen kanssa.

Miten määritellään riittävän kokonen kuormaliina?

Esim. trailerissani on henkilöauto, jonka omamassa on 1100 kiloa. Autohan tulee sitoa neljästä jousittamattomasta pisteesta traileriin. Eli renkaista tai akseleista.
Mutta mikä on riittävä kuormaliinan koko? Pitääkö yhden kuormaliinan kestää toi 1100 kiloa vai voidaanko se jakaa neljään osaan? Kuormaliinoissahan puhutaan kiristyslujuudesta ja murtolujuudesta. Kumman täytyy ylittää tuo 1100 kiloa?

Itse olen tähän asti aina käyttänyt liinoja joissa lukee 2500/5000 kiloa, mutta ne on niin hankalia käsitellä suuren kokonsa vuoksi niin asia sen takia mietinnässä.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:21 (GMT +2).