Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja praimery
Joo levyjarrut oli eessä.
Kävin ajamassa kyseisellä kamppeella... muutama kysymys tuli mieleen.
Miten tuon kardaanikäsijarrun kanssa, onko normaalia että renkaat pääsee vähän pyörimään jarru päällä, eli ois voimansiirrosta johtuvaa "välystä"?
Sitten tuosta Lock Right:in lukosta; onko normaalia, että se päästää liikkeelle lähdössä ja vauhdissa kytkimen pohjaan painamisen yhteydessä "kolauksen" ja perän "muljahduksen"? Viime kesästä on tuo lukko kuulemma ollut ja renkaina 235/75 15”, miten tuo mahtaa vielä kestää, kun monenlaista juttua oon palstalta noista Lock Right:n lukoista lukenut...?
Nelivedolta takavedolle kytkettäessä piti pakittaa, että takaveto meni päälle. Kertooko jostain ongelmasta vai onko täysin normaalia?
Auton ollessa käynnissä kuului konehuoneesta jonkunlaista "sirinää", myyjä sanoi sen tulevan imusarjasta lähtevästä letkusta, sielä on vissiin joku takaiskuventtiili  , kuulemma ääntänyt "aina" eikä haitta ole ollut...
Juu tulipa taas tekstiä, mutta kun en niin tuota maastureiden tekniikka vielä tunne, eikä ollut ketään sitä tuntevaa kaveriakaan mukana niin kyselempä vähän täällä. Jonkun mielestä voi olla tyhmiä kysymyksiä ja itsestäänselviä asioita, mutta kaikkille ei. 
|
On normaalia että kardaanijarru päällä auto liikkuu vähäsen, 10-20cm.
LockRighti kolahtelee ja muljahtelee, joskus enenmmän joskus vähemmän. Ei kyllä pitäisi olla paljoa kulunut suskan painoisessa autossa noilla renkailla.
Yleensä ei pitäisi vaatia pakitusta jakolaatikon takavedolle vaihtaminen mutta sellainen tuo jakis on että aina ei ota vaihdetta silmään ilman pientä liikuttelua. Kuitenkin suosittelen tiheämpiä välitykisä siihen eli jakiksen pienet laakerikulumtakorjaantuu siinä

Yleensä koneen sirinä johtuu jakopään peltikuorista mutta joskus on se kaasarissa oleva tyhjäkäynti solenoidi? pitänyt ääntä, normaalia.