Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 22.07.2008, 22:48
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=697914 Vaikka tuolla oleva ongelma ei ilmeisesti johdu tämän topicin aiheesta, on siellä kuitenkin mainittu että tiheällä välityksellä toyotassa vakio-carrier joustaisi (toisaalta jotkin ovat sitä mieltä että ei jousta )
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Outo homma --> tilaat Rooveriin McNamara:n murikan (Toyotasta muutettu Rooveriin sopivaksi), niin sieltäpä löytyy ko. murikka???? Toisaalta, Toyohan EI ole V8 asentanut härveleihinsä, joten voiman puuttuessa myös kaikki muukin puuttuu...

Ja kuten edellä mainitsin, ei tarvetta asentaa,ELLEI lautaspyörän koko kasva suureksi (esim. 5.89 välitys).

Toisaalta, näin -90luvun alussa muistaakseni Motopark:ssa Stanujen kisassa Mustang:n ruikkaisseen pinjonin n. 50m kiihdytyksen jälkeen radalle 9" perästä. Mutta siellähän onkin VOIMAA ja PITOA samaan aikaan, jolloin lautaspyörä pääsee/joutuu antamaan periksi
Niin toyota ei ole asentanut kevyttä laiskaa veekasia, vaan painavan ja vääntävän dieselin.. Toisaalta roverissa pysyy renkaat maassa myös maastossa, joten se vähäinen moottorista tuleva voima ei mene harakoille
Eikait se lautaspyörä sentään kasva vaikka välitys miten muuttuisi. Tai paksuutta kasvaa eli lautaspyörä vahvistuu ja pinion heikkenee? Kovasti ainakin englantilaiset uskoo, että 3,54 välityksenkin kanssa peggingistä olis apua?
Olisin varmaan kokeillut omaankin lukkoperään tuota tein-itse-ja-säästin-malliin, mutta lautaspyörässä on nykyään sivuheittoa muistaakseni jotain 0,15mm luokkaa niin vähän hankala/turha laittaa. Mulla on yks välitys tuon lukkomurikan kanssa hajonnut ja aikaisemmalla omistajalla saattanut hyvinkin mahdollisesti välityksiä napsua ja silloin jo varmaankin carrier vääntynyt.
Paljonko roverin ja toyotan perissä on eroa carrierin, lautaspyörän, pinionin ja koko murikan paksuudessa/vahvuudessa?
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43
The international rally of classic cars " Gold domes " Avtokosmos Tekniikka & Jutustelu 0 08.07.2008 23:01
Ostetaan 15" japsijaolla joko 8" tai 10" Rotta-Racing O/M/V Renkaat ja vanteet 2 25.06.2008 20:23
auttakaa "Rallikartturi Seppo Kopra video" Unregistered Chit-Chat 5 02.06.2008 10:16
Ostetaan Maastorenkaat 35"-44" 15" vanteille valu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 28.05.2008 21:42


Sivu luotu: 02:17 (GMT +2).