Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.06.2008, 21:31
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Hyötykasvi hyötykäyttöön, myös täysin päihteetön elämä on yksi vaihtoehto

Siinä taitais olla viimeisintä hampputietoutta tästä maasta. Esitutkintapöytäkirjat on vielä salaisia, harmi homma. Terveisiä vaan Sepolle ja kumppaneille, olkaahan nätisti ja varokaa ettei keuli mopo ympäri sielläkään.

LOPPULAUSUNTO RIKOSASIASSA xxxx/x/xxx/xx

Esitutkintalain mukaisena loppulausuntona rikosasiaan xxxx/x/xxx/xx jossa olen ollut epäiltynä nimikkeellä 1) törkeä huumausainerikos 01.05.2006 - 07.01.2008 K :llä sekä 6) huumausaineen käyttörikos 01.05.2006 - 07.01.2008 K :llä, esitän kunnioittavasti seuraavaa:

Kiistän syyllistyneeni törkeään huumausainerikokseen kyseisellä rikosnimikkeellä tutkitussa asiassa. Mikäli minut aiotaan asettaa rikossyytteen varaan, koen että hampun reseptittömän l. viihde / päihdekäyttöni osalta käyttämäni kannabiskasvien osien määrä yhteenlaskettunakin on tuolloin kokonaisuudessaan niin vähäinen, että rikoslain 50 luvun 7§:n mukaisesti kyseessä olevan huumausaineen määrä ja laatu, käyttötilanne sekä olosuhteet muutoinkin huomioon ottaen tulisi olla pidettävä Suomen yleisen oikeuskäytännön mukaisesti kokonaisuutena arvostellen niin vähäisenä, että huomioiden 2 päivää kestäneen pidätettynä oloni minut tulisi jättää kokonaan tuomitsematta minkäänlaiseen rangaistukseen, olen joutunut ko. pakkotoimen kohteeksi joutumisen seurauksena olemaan poissa päivätyöstäni 2 päivää josta on aiheutunut minulle taloudellisia vahinkoja ja haittaa, jotka ovat jo suuremmat kuin vastaavan tyyppisestä huumausaineen käyttörikoksesta yleensä maksimissaan langetettava kertasakko. Lisäksi minulle on aiheuttanut ahdistusta ja pelkoa mahdollinen tutkinnan ja pidätettynä olemisen seurauksena aiheutuva työpaikkani menetys, joka olisi johtanut asuntolainani takaisinmaksun erittäin vakaviin maksuvaikeuksiin. Erityisesti haluan kiinnittää huomion siihen asiaan, että satunnainen ja hyvin vähäinen kannabiskasvin reseptitön vapaa-ajan käyttöni joka rajoittuu pelkästään viikonloppuihin ja on tuolloinkin satunnaista, on ollut kaikin tavoin täysin hallinnassani sekä vastuullisesti kontrolloimaani eikä ole ollut millään tavoin omiaan heikentämään yleistä lainkuuliaisuutta tai vaarantamaan yhteiskuntajärjestystä. En ole millään tavoin myöskään ollut kannustamassa tai kehoittamassa ketään muuta henkilöä minkäänlaisen laittoman huumausaineeksi luokiteltavan lääkeaineen minkäänlaiseen päihde / viihde / tms. käyttöön.

Haluan huomauttaa, että jo 9.6.2008 päiväämääni loppulausunnon antamisen lisäaikapyyntöön olen kirjannut, että en pidä asianmukaisena toimintamallina kyseisessä rikosepäilytutkintakokonaisuudessa mainittujen ja kyseiseen rikosepäilykokonaisuuteen liittyvien ja sen esitutkintapöytäkirjakoosteesta pois jätettyjen henkilöiden esitutkintakertomusten pois jättämistä kyseisestä esitutkintapöytäkirjakoosteesta. Tämän haluan tuoda esille senkin vuoksi, että olen muilta kyseisessä rikosepäilytutkintakokonaisuudessa osallisena olleilta saanut kuulla, että epäillysti ja tutkinnassa muiden henkilöiden kertomuspohjaisesti esiin tuomana suurempia käyttömääriä käyttäneet henkilöt ovat saaneet ko. asiasta ilmoituksen jo esitutkinnan aikana esitutkinnan lopettamisesta tämän heidän osaltaan vastaavantyyppisen käyttörikoksen teon vähäisyyden perusteella, kyseessä olleen huumausaineen määrä ja laatu sekä sen käyttötilanne huomioiden rikosta olisi kokonaisuutena arvostellen myös omalta osaltani pidettävä vähäisenä, Helsingin poliisin toimesta on myös toimittu näin muiden asianosaisten kohdalla, eli kyseessä olleille henkilöille on jätetty määräämättä sakkorangaistus juuri kyseiseen rikoslain 50 luvun 7§:än vedoten. Haluan huomauttaa, että oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti kansalaisia tulee kohdella yhdenvertaisesti.

En katso tähän liittyen myöskään syyllistyneeni avunantoon törkeässä huumausainerikoksessa, en katso suorittamieni T H :n käytössä olleen maatilan sähkölaitteiden asennustöiden tai T H :n kannabiskasvien satunnaisen kastelu / tms. huolto / hoitotoimenpiteiden olevan suhteutettuna tutkittavana olleeseen asiakokonaisuuteen / asiasisältöön millään tavoin niin Suomen rikoslain vastainen teko, että se olisi ollut omiaan heikentämään yleistä lainkuuliaisuutta tai vaarantamaan yleistä turvallisuutta ja järjestystä, tai että minua tuolloin tulisi asettaa minkäänlaisen rangaistustoimenpiteen varaan joutumisen uhan alle. T H itse on kertonut minulle hänellä olleen myös monia muitakin motiiveja hamppukasvin kohtalaisen laajamuotoiseen joskin vasta lyhyen aikaa jatkuneeseen kasvatustoimintaan, T H on kertonut minulle itse hamppukasvin (l. Cannabis Sativa, Cannabis Indica, tms. lääkinnällistä ja / tai päihdearvoa omaava Cannabaceae- heimon Linné-luokitukseen kuuluva kasvi) kasvatuksen olevan Euroopan Unionin jäsenmaiden alueella laillista sekä jopa osin vielä toistaiseksi Euroopan Unionin tukemaa. Olen ottanut myös itse tästä asiasta kuultuani hampun kasvatuksen laillisuudesta selvää, ja oudoksun Suomen nykyisen voimassa olevan lainsäädännön sisältöä siitä, että hampun kasvatuksen ollessa Suomessa laillista, hamppukasvin kasvattaja syyllistyy kuitenkin aina joka tapauksessa marihuanan (l. kannabiskasvien osien) hallussapitoon joka nykylainsäädännön mukaan on laitonta. Tähän liittyen haluan ilmoittaa, että T H itse on minulle kertonut että hän aikoo jatkaa kannabiskasvien kasvattamista ja laajentaa jo aiemmin minulle kertomansa mukaisesti kannabiskasvien kasvattamista kymmeniin tuhansiin tai satoihin tuhansiin kasveihin. Hänen kertomansa mukaan kysymyksessä tulevat olemaan juuri nimenomaan samanlaiset kasvit, kuin tässä nyt tutkittavana olleessa asiakokonaisuudessa. Kiinnitän tähän asiaan huomiota siksi koska en halua olla osallisena minkäänlaiseen laittomaan toimintaan eikä minulla ole millään tavoin rikollinen elämäntapa. Itse kasvatus on ollut täysin pelkästään T H :n suunnittelemaa, toteuttamaa ja hallinnoimaa, en katso toimineeni kyseisessä asiassa millään tavoin lain vastaisesti ainakaan niin, että minut tulisi pidätysvankeuteni lisäksi tuomita rangaistukseen kyseisessä asiassa.

Kuulustelukertomuksieni asiasisällöstä ja itse kuulustelutilanteista, sekä tuohon aikaan vallinneista kuulustelujeni asiasisältöön mahdollisesti vaikuttaneista olosuhteista haluan kertoa erikseen oikeudessa, mikäli joudun mahdolliseen oikeudenkäyntiin syystä tai toisesta osalliseksi ja sinne henkilökohtaisesti paikalle kutsutuksi.

Minulla ei ole minkäänlaista sairautta tai vaivaa jonka vuoksi joutuisin käyttämään kannabista, kysymyksessä on ollut pelkästään henkilökohtaisen elämänvalintaani liittyvä itse päättämäni asia. En käytä, enkä ole koskaan käyttänyt mitään muita huumausaineeksi luokiteltavia lääkeaineita, enkä ole koskaan käyttänyt tai edes kokeillut mitään muita huumausaineita.

Kunnioittavasti

XX
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rate my 4X4??? HEKULIINI Chit-Chat 5 08.11.2005 15:59
Rate my ride Lars Motoring 0 04.01.2002 09:31

Sivu luotu: 02:25 (GMT +2).