Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2008, 09:33
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Hdj 80 sähköistä ja akunkaapeleista kysymyksiä


Jep eli kaapelointia pitäisi hiukan parantaa, kun keulalla olevalle vinssille pitäisi jossakin välissä ehtiä kaapelit nykäisemäään.
Nyt illalla tutkailin akkujen kaapelointeja ja tulin siihen tulokseen, että autossa on 12v järjestelmä, mutta vasen akku on erotettu solenoidilla/vaihtokytkimellä toisesta akusta ja se ilmeisesti kytkee akut sarjaan startatessa?
Eli startti on 24 volttinen?
Akun yhdyskaapelia ei siis voikaan vetää suoraan akulta toiselle kuten perinteisissä systeemeissä, vaan tuon solenoidin kautta pitää kierrättää. Muuten startatessa voi tulla aika aistikas tilanne...
Paljonkohan se solenoidi kestää kuormaa jos lähtee siitä, että vinssillä imettää akut aika vähille virroille? Tällöin akun yhdyskaapeli saisi olla minun mielestä vähintään luokkaa 50 mm2.
Vinssin kaapelit ajattelin laittaa oikeaan akkuun. Ja lisätä akkujen välille kunnon virtapiuhat tuon mokkulan kautta ja oikeaan akkuun laitan myös kunnon maajohdon.
Kuinkas muut on tuon homman toteuttaneet?

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:05 (GMT +2).