![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No kaikesta huolimatta uusin mielin polkaistiin hommaa eteenpäin jälleen. Puolenpäivän aikaan kun valuin paikalle oli homma jo tässä vaiheessa. ![]() ![]() Tuntia aiemmin oli Neheman jo iskenyt kyntensä ongelmaan ja saanut tuon verran aikaan. 4 putken juuresta oli kuulemma tiputellut nestettä selvästi, siis kansi pois ja putki irti. Kesällä kootessa olisi sitten kannattanut pistää uudet O-renkaat, mutta myöhäistä sen on rykiä jos paskat housussa jo. Joten uutta mäntä pakettia availemaan ja sieltä tiivisteitä etsimään. ![]() Perskules, korjaus-sarjassa ei sitten ole niitä O-renkaita. Pika puhelu osa-toimittajalle, vieläkö ehtisi tämän viikon kuormaan, dämnasion olispa eilen älynnyt asian, nyt ei kerennyt koska Kajaanissa tulossa tännepäin jo, no ensi kerralla sitten. Joten jälleen vanha Estonian kone sisälle ja pynttäämään siitä putkia irti, josko paremmat tiivistimet olisi. Hätävarjelun liioitteluksi osoittautui moinen ajatus, ensinnäkään putkia ei saanut irti alle 2 kg vasaralla eikä ehjänä ja toiseksi tiivisteet oli vähintäänkin yhtä huonossa kunnossa siinä vaiheessa kun irti sai. Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, siinä Estonian konetta tutkaillessa selvesi ainakin mikä on se reikä josta nestettä puklasi ulos ensi startissa, sehän on pääöljykanava josta menee kampiakselin kaulalle öljy. Ilmeisesti oli sitten yön hiljaisina tunteina nesteellä ollut aikaa valua alimmaiseksi ja pumppu sitä työnsi ulos ensimmäiseksi. No piti ottaa suunnitelma C käyttöön, runsaasti liimaa ja lujaa uskoa. ![]() Tässä vaiheessa kyllä keskusteltiin myös muiden putkien käyttämisestä irti, mutta erheellisesti päädyttiin ratkaisuun eivät näytä vuotavan kun täytettiin lohko vedellä. ![]() Siis kone kasaan jälleen kerran (kuinkahan mones kerta jo lienee, ei riitä enään meidän sormet laskemaan) ja tulille. Edelleenkin lähtee hyvin käyntiin, nyttekin tuskin ehti avainta kunnolla kääntää kun kone heräsi henkiin. Hetki kuuntelua ja kaasuttelua, kuullostaa hyvältä edelleen, siis pirssi ulos jotta saadaan kone lämpimäksi, nimittäin oli kaiken varmuuden välttämiseksi hankittu syylärin tiivistys ainetta joka pitää saada liukenemaan sekaan. No ei se niin helppoa voinut olla, kytkimen kanssa edelleen ongelmia, ei irrota vieläkään. Vähän säätelyä ja lopen sai ainakin pakin päälle ja ajoneuvo ei liiku kytkin pohjassa, joten auto ulos. Muutama kerta tontin ympäri ja kone alkaa olla tarpeeksi lämmin tiivistys ainetta varten. Yllätys olikin sitten suuri konepeltiä avatessa, ruutailee bensaa aika raakasti putkesta joka lähtee vedeneroittimelta kaasrille, unohtunut näköjään kiristää tohinoissaan. Ilmankos haisi aine siinä testi-ajon aikana, onneksi oli ikkunat auki, olisi muuten saattanut ruveta kuskia heikottamaan. ![]() Tuollainen lammikko kyseistä ainetta löytyi penkin altakin, onneksi ei pakosarjan puolelle ruutannut ihan yhtä paljoa. No putkelle kiristystä ja kone käyntiin. Taas muutama kierros ympäri pihaa. Voimaa ainakin tuntuu olevan lähes rajattomasti, siihen malliin sutii neliveto päällä että hirvittää vaikka hyvät nasta kiekot alla. Sitten takaisin pajalle ja öljyjä vaihtamaan. ![]() Kuraahan sieltä odotettiinkin kun ei sen kummemmin huuhdeltu konetta vaan arveltiin muutaman kerran öljyjä vaihtamalla sen hoituvan, eikä niin pahalta näyttänytkään mitä kuva antaa kertoa (no joo onhan se aika erillaista siihen verrattuna mitä sinne kaadettiin) mutta terveemmän näköistä kuin edellis iltana). Mutta jälleen taka-isku, soosin tulo ei meinaa loppua, notksituu vaan tavara mitä tulee. Tasaiseen tahtiin tiputtelee vaikka kuinka odottelee, ei siis voi enään olla mistään seinämiltä valuvasta tavarasta kyse. Hetki tiirailua pohjaropun reiästä silmät öljyistä kuraa täynnä ja selvesi, edelleen vuotaa jostain, nyt näyttäisi 3 pytyn veivin kohdalta tippuvan. Voi erä-jorman peräsuoli, olisi sittenkin pitänyt ne kaikkia putket käyttää irti ja liimata. Tyhmästä päästä kärsii koko kylä. Koska koneen avaaminen toista kertaa samana päivänä ei houkuttanut piti siirtyä kansanperinne linjalle ja käydä kyökistä inkiväärit varastamaan hädissään. Eihän se anna jos ei otakkaan, kaikkea pitää kokeilla (paitsi mummoa ja kansan-tanhuja). Siis kiväärit (tarvittavasta määrästä kun ei tietoa, niin koko pussi syyläriin) ja varmuudeen maksimoimiseksi vielä toinenkin purkillinen sitä kaupan tiivistys ainetta perään. Jälleen käyntiin ja pihaa kiertämään, lähtee muuten ihan erillailla käyntiin lämpimänä kuin vanha kone, ei tarvi enään sitä toista minuutin sahaamista kaasu oikeassa asennossa, riittää kun vähän herauttaa avaimella, jotain positiivista sentään tässäkin savotassa on saavutettu. Hetkinen kierreltiin sitten pihaa jälleen kun ei juuri kauemmas uskalla lähteä vielä, ei niinkään koneen takia vaan kytkimen jok edelleen aiheuttaa ongelmia jos pitää saada ahtaassa paikassa tai maastossa liikkeelle, vaatii nimittäin pakin rusauttamista ensin päälle josta samalla vauhdilla ykköselle niin onnistuu toimitus, eli ei kannatattane parkkeerata selkä seinää vasten toistaiseksi. Tikussa ei ainakaan näkynyt merkkejä vedestä eikä syyläristäkään tavaraa ollut kadonnut, joten päätettiin jättää poika talliin lepäämään. Huomenna sitten jännityksellä raottelemaan pohjaroppua ja syylärin korkkia, onko neste vaihtanut osastoa. Eli siinä tämän päivän tapahtumat pähkinänkuoressa, lisätään jos jotain muistuu mieleen. No joo, tulipa vielä mieleen, varsinkin AH-64D:lle, kannattaa se kytkinlevy minkä laitoin verrata ennen asennusta (jos et jo ole asentanut) ettei ole paksumpi, meidän päätelmän mukaan se passaa ilmeisesti uudempaan (caprin) koneeseen, kun ei tuohon vanhaan ottanut sopiakseen, tai sitten oli uusi asetelma paksumpi, ei tullut vertailtua niin paha sanoa. Suomen kielisessä kirjassa ei kyllä ole kuin yhtä sortimenttia levyjä, toisin kuin venäjänkielisessä jossa niitä on 4 erillaisilla numeroilla, kuten on myös moottorin lohkoja + muutamia muitakin osia. Olisi pitänyt lukea enempi sitä sinistä kirjaa aikanaan. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n perässä outo ääni vaihteeksi | samid | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.02.2009 15:04 |
Taas vaihteeksi TH350 lootasta öljyt pihalle. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.10.2007 16:55 |
Takavetoilua vaihteeksi | Nerd-O | Chit-Chat | 0 | 31.01.2006 08:23 |
mika pelittää | bono | Bullshit | 0 | 08.10.2002 13:06 |