Tiistain offireissulta palatessa hilu(2.4 efi) päätti sanoa työsopimuksen irti. Konehuoneesta kuului vaimea "tups"ja auto sammui samantien. Pikainen tutkinta osoitti kipinän olevan kadoksissa ja eilen totesin puolan, tulppien, virranjakajankannen ja sytytyksenohjausyksikön olevan kunnossa. Suurin epäily mulla onkin virranjakajassa olevaan hall-anturiin. Käsitykseni mukaan tämä anturi säätelee nimen omaan kipinää.
Kone on nakuttanut jo jonkin aikaa aiemmin, mutta venttiili välykset on tarkistettu ja kunnossa. Eli voiko tää hall-anturi selittää myös tuon koneen nakuttamisen??? Reissulta palatessa oli muutenkin havaittavissa lievää tehon puutetta. Hilu sai pitkästäaikaa enemmän kenkää kuin normaalisti ja olisko just siksi tää anturi löysännyt lopullisesti?
Vastaukseksi ei riitä; "Osta diisseli!" : )
www.harski83.vuodatus.net