![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Ihmekaupppias....Piti aikaisemmin jo kertoa erikoisesta yrityksestä huijata... Tää siis tapahtui vähän ennen joulua Tammiston K-kaupan parkkipaikalla. Tulin emännän kanssa ruokakaupasta autolle, kun ajokaistalle pysähtyi karttaa tutkiva mies ja kysyi ratin takaa englanniksi "Voitko auttaa" ja heti perään saksaksi."Puhutko saksaa?". Kaveri kysyi reittiä lentoasemalle, kartalla joka oli suurinpiirtein tupakka-askin kokoinen. No reitin kysyminen unohtui kohta ja alkoi selitys: "Olen saksasta ja ollut täällä kolme päivää korjaamomessuilla(korjaamomessut olivat juuri sinä viikonloppuna)esitelemässä työkaluja. Nyt en jaksaisi enää kantaa niitä lentokoneeseen vaan voisin lahjoittaa ne sinulle tai siis ihan muodollista korvausta vastaan... Ajan tuohon auton viereesi ja näytän.." Jossain vaiheessa kieli vaihtui aika sujuvaan suomeen, muuttuen taas välillä huono suomeeksi.... Kaveri ajoi autollaan pakuni viereen ja pyysy avaamaan sivuoven. Ensiksi esiin kaivettiin 2-tahti 230v agrikaatti: "Tämä arvo 700-800€. Minä lahjoittaa sen sinulle! Ilmaseksi! Sitten löytyi Hylsysarja: "Tämä arvo 300-400€. Minä lahjoittaa sen sinulle! Ei maksa mitään!. Viimeisenä autosta löytyi Iskuporakone: "Tämä arvo 800€. Minä myydä sen sinulle puoleen hintaan 400€ ja antaa nämä kaikki sama raha!" Tässä vaiheessa alkoi vähän hymyilyttää koska tavara mitä autosta nousi oli kaikki tarjoustalo,biltema,puuilo,motonet- hinnat alkaen kamaa! Agrikaatti n.100€ Hylsyjarja max.30€ ja iskuporakone 60€! Kun en ollut valmis maksamaan pyydetyä 400€ alkoi kaveri pyytämään tarjousta. Lupasin tavaroista 50€ ja kaveri suuttui ja ymmärsi itse nostaa kamansa takaisin autoonsa. Kerroin asiasta työmaalla ja ainakin yhdelle oli yritetty samaa kikkaa, mutta tavarana oli silloin merkkivaatteita. Mielestäni tuo oli aika hieno huijausyritys, näin jälkikäteen ajateltuna. Kaveri pysähtyy vierelle ja pyytää apua kartan avulla. Kun puheyhteys on saatu sanotaan taikasanat : Lahjoitan sinulle.... metsään meni vasta siinä vaiheessa kun oli valittu "myytävät" tavarat. Vähän laadukkaimmilla ja realistisemmillä hinnoilla toi menisi varmasti paremmin läpi. Onko muut törmännyt vastaaviin kauppiaisiin? Vai tekikö joku muu unelma kaupat Tammistossa? ![]() Suzuki KQ
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|