![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No kerrotaan nyt jotain kun kerran on sitä kokemustakin..
10tkm on öljynvaihtoväliks moottorille vähän pitkä, dieselissäkin kun se öljytilavuus on max 7 litraa, suositukset vaihtelee vähän lähteen mukaan, mutta ovat haarukassa 5000km-5000 mailia. Öljyistä on niin monta mielipidettä kun on vaihtajaakin, mutta itse olen ajanu iät ja ajat nesteen synteettisellä kuorkkiöljyllä, olikohan se nyt tyypiltään neste turbo LXE 10w-40. Lootaöljyjä oon vaihdellu tohon käyttikseen kerran vuodessa, ja sielläkin on pyörinyt nesteen liemet, atf-x kohtuu halpaa 20l kannussa ja ihan hyvää synteettistä tavaraa. noita vuosimallei kun mietitte niin pari perusjuttua: -Metroauton tuomat "suomiautot" on joskus rekisteröity ylivuotisina, siis paprussa lukee esim 95 ja onkin 94 malli. Tuntomerkkejä: -92 oli eka "uudempikorinen" 94 tuli turbodieseli (sähkösesti ohjattu ruiskupumppu josta riittäs juttua) -95 vaihtu sisusta (uudessa pyöreämpi kojelauta ja selkeemmät mittarit yms) -95 loppuvuonna ja uudemmissa valmistetuissa on ilmastoimmim kompura kuskinpuolella tässä kohtaa tais tulla myös obd-II (eli tietsikka vaihtu) -joskus 97 paikkeilla tuli tuplatermostaatit yms sälää joista ei suomen kuumuuksissa liene mainittavaa hyötyä -8 pulttiset akselit on kestävimmät ja täyskevennetyt (yleensä KA versio.) -Ei se vielä savuta pahasti, syöttöö isommalle! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suburban | HeikkiH | Maasturiprojektit | 62 | 05.03.2008 21:37 |
M: -82 Suburban | -BOSS- | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 06.05.2007 20:20 |
O: 4x4 Suburban | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 14.03.2007 16:37 |
O: Suburban | Reetu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.03.2007 18:54 |
M: suburban | Rytari | O/M/V Muut | 10 | 19.10.2005 20:12 |