Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2007, 12:26
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

12H-T sammuu vaihdetta vaihtaessa


Mikähän tuossa 12H-T:ssa on, kun meinaa sammua kytkin pohjaan painettaessa? Tämä tapahtuu ainoastaan silloin, kun kierroksia on yli n 1500rpm ja esim vaihtaa vaihdetta isommalle tai pysähtyy liikennevaloihin. Jos antaa kierroksien laskea lähes tyhjäkäynnille ennen kytkimen painamista, kierroksien notkahdusta ei tapahdu.

Tyhjäkäynti tippuu sekunniksi kahdeksi niin pieneksi (arviolta 400rpm), että noin joka kymmenes kerta kone sammuu (ei ole mukavaa esim mutkassa).
Mikäli kone ei sammu, normalisoituu tyhjäkäynti siihen 800rpm välittömästi.

Onkohan sillä jotain vaikutusta, että polttoaineen paluulinja yhtyy t-haaralla imulinjaan välittömästi ennen siirtopumppua? En kyllä oikein usko.

Kuuluuko esim alipainejärjestelmän jotenkin korjata tuo notkahdus vai voisiko vika olla pumpun säädöissä tms?
Ja tämä ei liity sammutusläppään, koska sama ongelma myös silloin, kun läpän alipaine ei ole kytkettynä.


HJ 60 -82, 12H-T

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ sammuu BJ45 Tekniikka & Jutustelu 3 23.04.2008 12:10
jeepiin 24 vaihdetta Tekniikka & Jutustelu 1 30.07.2007 12:33
HJ sammuu ajossa kylmänä samid Tekniikka & Jutustelu 13 12.04.2007 05:05
HJ lähtee käyntiin, mutta sammuu heti samid Tekniikka & Jutustelu 16 04.10.2006 15:15


Sivu luotu: 16:41 (GMT +2).