Päivää arvon offikansa
Tein taannoin virheen ja suostuin apukuskiksi TML Trophyyn... laakista vainaa ja hirvee kuume harrastuksen pariin. Vaihdoin syksyllä tollasen 4x4 -83 Datsun King capin hirviautoksi, mutta mutta... olisko tuosta offihommiin? Haulla olen koittanut ettiä, mutta vähemmän on Datsun/Nissan juttua liikkeeellä. Kysymyksiä olis ainaki repullinen tai kaks, kun tällanen nyybie peelo olen.

Tavote olis tutustua lajiin ja kattoa riittäskö itelä rahkeet/kiinnostus niin pitkälle, että pitäs alkaa vinssin ostoon.
Kesärenkaat alkaa olla vaihtokunnossa ja siitä vois alottaa... mitä suurempi sitä parempi? Otteessa 225/75-15 alkuperäisenä ja lisäksi muutoskatsastettu 265/70-15. Noita 265/70-15 koolla olevia on vain rajallinen valikoima ja Colwayt on kai ainoa karkeampi kuvioinen tarjolla. 31x10.5 jos sais alle, olis valikoimaa jo huomattavasti enemmän, mutta mahtuuko ilman korotuksia tai saako leimattua? Lisäksi olis hyvä, jos renkaiden koko olis kuitenkin alle 787mm

31x10.5 kai jäis tuon mitan alle?
Mistä taulukosta näkis max koon, jotka voi laittaa ilman muutoskatsastusta? Kai ne poliisit jostain taulukosta kattoo vai mittaako ne kumit, että ylittyykö 51mm vai ei? Näkyy olevan paljon heittoa merkintöjen ja todellisen korkeuden välillä, mitä olen täältä lueskellut.
Jos jollakin on linkkiä tai vinkkiä "offroading for dummies" niin mielenkiinnolla lueskelisin
Edited by - zmpy on 01/06/2007 13:27:25