![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Koppiautoon tehostinta.Maastoilua kohtaan on ollut hieman matalapainetta, osittain pipiytyneen sormen, osittain kustannuspaikan vuorokierron vuoksi. Sormihan sai pipiä jo alkukeväästä Kulmassa, eikä se oikein vieläkään tykkää voimailusta. Jospa sitä vaikka turailisi tuota tehostajaa kopperoon, ja samalla menisi isompi laturikin muhoamaan kallista sähöä. Meinasin ensin laittaa pumpun siihen ylös-eteen, mutta kun hihnapyörän rakennus ei ollutkaan niin helppoa keskittymisvaikeuksien(aihioiden)vuoksi, niin rupesin sitten miettimään asiaa uudestaan. Samalla riuhtaisin vanhan happaman laturin pois. Pienen sommittelun jälkeen (3h), päätin laittaa pumpun sinne laturin paikalle, ja uusi laturi saa sitten tulla siihen koneen päälle. Näyttäisi jopa sopivan. Tai sitten puusilmä taas harittaa. Tolleen se pumppu tuntuu sopivan, vieläpä niin että säätövaraakin on n.10mm. Voi olla että alipainepampulan kanssa tulee tiukkaa jos kone paljon heiluu, mutta katotaan sitä myöhemmin. Hepissä ah niin ihanalla reikänauhalla, alavesiletkua piti hieman siirtää alaspäin.Tosin hihnapyörän kääntö auttoi kovasti. Pumpun takanakin on sen verran tilaa että homma onnistunee, eniten kanittaa se pieni vesiletku, mutta sen muokkaus ei ole ongelma. Hihnojen linjausta pitää kans pohtia, tällä hetkellä arvelin kierrattää hihnan kaikkien noiden kolmen ympäri taaempaa uraa käyttäen, ja laturi tulis sitten etummaiseen uraan. Mahtaakohan pitää, kun tällä tavalla hihna viihtyisi urassa pidempään kuin orkkiskonfiguraatiossa?? Mitenkäs hihnat käyttäytyy, jos olis kaksi hihnaa ja toinen menee tuon tehostinpumpun kautta, ja toinen kiertäisi sen sijaan ylhäältä laturin kautta? Jos hihnat olisivat samanmittaiset niin toimiiko, vai pitäiskö vetää laturia vain tuolta vesipumpulta? Saattaa kyllä viluttaa tuota kampuralta tulevaa hihnaa...? Sanokaa te gurut. Mites ne Rangessa meni, tehostin tais kyllä olla ihan omalla hihnallaan? Tossa vielä uus ja vanha laturi kavereina. Hihnapyörä ei tietenkään sovi, pari milliä on akseleissa eroa paksuudessa. No, hihnapyöriä saanee kaupasta. ££££££ Life sucks, then you die...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|