Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Niilo Paasivirta - Correct Opinions
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Niilo Paasivirta - Correct Opinions Tänne on koottu Niilo Paasivirran kirjoittamia mielipiteitä.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 29.10.2006, 22:27
Guest

Perusasetus

Tulipa tässä luettua tämä koko keskustelu, ja haluaisin kommentoida ja kysyä paria asiaa.

Ensimmäiseksi, arvon np, miksi ihmeessä sanot, ettet halua kertoa tärkeintä kriteeriä ollakseen kunnon kristitty? sanot että tietyt tahot voisivat käyttää tietoja hyväkseen ja soluttautua seurakuntaanne. Mutta eikös juuri raamatussa sanota että kristityn on tarkoitus levittää oppiaan ja kertoa raamatun ja jeesuksen sanomaa eteenpäin. sanot että haluat auttaa vääräoppisia. mutta minä olen saannut sen kuvan ettet ole yrittänyt auttaa, vaan ennemminkin saanut ihmisten olon aika pahaksi. alkupäässä sanoit erästä anonyymia kirjoittajaa tyttövauvaksi. vähänkin herkempi ihminen saattaa kokea sen haukkumisena. tosin en minäkään sellaisesta pitäisi, jos esitän oman mielipiteeni asiasta ja sitten joku tulee sanomaan minua tyttövauvaksi mielipiteeni perusteella. myöskin, kommenttisi alkupään "jos joku lyö sinua poskelle, käännä toinenkin poskesi hänelle"- juttuun oli varsin lapsellinen, kun sanoit ettet tuntenyt lyöntiä tai nähnyt kättä tulevan näytöstä. erittäin näsäviisas vastaus. kunnon kristittynä sinunhan pitäisi tietää että raamatussa käytetään paljon metaforia.

mutta, np, olen kanssasi kyllä aivan samaa mieltä että nämä wiccat, jotka harrastavat siveettömiä asioita alastomina metsissä, eivät ole mielikuvituksen tuotetta. sellaisiakin ihmisiä on, harmi kyllä. tosin, kukaan tällä palstalla ei ole väittänyt ettei heitä olisi. on hienoa jos joku paneutuu heidän käännyttämiseensä kunnon kristityiksi. mutta, kuten skyneth on todennut, on kahdenlaisia wiccoja. itseasiassa, mikä määrittelee wiccan? joku saattaisi sanoa itseään wiccaksi jo sen takia että käyttää yrttejä ja rakastaa luontoa syvästi, ja kenties silloin tällöin tekee jonkun riitin, joka ei tosin sisällä mitään epäsiveellistä. entä jos tällainen ihminen on kristitty, on hyväksynyt jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen? jos joku väittää että hän ei voi olla oikea kristitty, olen tyrmistynyt. jos riitit alkavat sisältää epäsiveellisiä asioita, ja jeesukselle ei ole todellista sijaa wiccan sydämessä, ei häntä voi kutsua kristityksi.

np, olet mielestäni antanut hieman luontaantyöntävän kuvan itsestäsi. liian ylpeän. olet vastaillut näsäviisaasti, vaikka jotkut kommenttisi ovat olleet aivan korrekteja. mielestäni et tuolla asenteella pysty levittämään raamatun sanomaa. ei jeesuskaan vastaillut kysymyksiin näsäviisaasti tai lapsellisesti, lauseita väännellen. hän vastasi voimakkaasti, mutta hellästi, niille jotka kysyivät. hän auttoi ymmärtämään niitä, jotka eivät ymmärtäneet. jokaisen pitäisi myös muistaa, ettei jeesus pakota itseään kenenkään elämään, eikä kenenkään pitäisi pakottaa. jeesus antaa mahdollisuuden ihmiselle ottaa hänet vastaan. jeesus on pohjaton rakkaus ja ymmärrys, anteeksianto ja onnellisuus. niin, np, toivon sydämmestäni että olisit ystävällisempi ja etkä niin näsäviisas tai parjaava, ja olisit ymmärtäväisempi erilaisia ihmisiä kohtaan. niinkuin nyt käyttäydyt, voit olla varma, että ihmiset saavat aivan väärän kuvan jeesuksesta ja jumalasta. ymmärrä ihmistä, auta, mutta älä pakota.

kiitos

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).