Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2007, 11:34
apoutanen apoutanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.12.06
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 36
Perusasetus

Veneakku starttiakuksi?


Nonniin. Pakkasta -22 ja talossa ei lämmityspaikkaa. Tdi-Disco jäi aamulla pihaan. Ei auta paljon 5/40 synteettinen öljykään, kun 70 Ah Varta -akku antaa todeta, että kevvv---äääämmmäälll---llä....

No, pyöräyttihän se pari kierrosta sentään.

Mutta asiaan. Ilmastoitu Discovery on brittiläisen insinööritaidon huipentuma: siinä, missä ilmastomattomaan menee kepoisesti 100 Ah akku paikalleen, tässä kylmäkoneen putket rajaavat pariston pituudeksi sen 270 mm eli käytännössä puhutaan 70-77 Ah akusta.

Akkukaupoille tekisi näin mieleni, ja sopivaa yhdistelmää välillä kapasiteetti-kylmäkäynnistysvirta olen haesekellut.

Mutta miten mahtaisi toimia pakkaskäynnistelyssä "veneakku", eli vapaa-ajanakkuna myytävä Exrider. Kylmäkäynnistysvirran määrä on varsin houkutteleva, eikä ihme, isoa dieseliä kun veneissäkin usein käyntiin laitetaan ja virtaa olisi oltava. Myöskään ulkomitat eivät ole pahat, ja Ah-lukukin kohtalainen.
Siis 86 Ah ja 800 CCA.
Www.koivunen.fi - löytyy tietoa asiasta, suora linkitys ei nyt perkele tahdo onnistaa.


Unohtaako suosiolla vai kysyäkö edes hintaa?

Land Rover Discovery Tdi -97
http://img49.imageshack.us/img49/4641/00rj4.jpg

Edited by - apoutanen on 29/01/2007 11:36:25

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:06 (GMT +2).