Sitten pikku vinkkinä tosta huohotus järjestelmästä. Onko molemmista venakopista vedetty letkut suoraan imusarjaan?
Kuvasta päätellen on?
Onko korvaus ilman otto paikkaa missään?
Efissä on korvaus ilman ottopaikka kuskin puolen kopassa likellä tulipeltiä. Vänkärin puolen kopasta vaan menee letku imusarjaan.
Alakertaa ei tiätääkseni yleensäkkään ole suunniteltu toimimaan suljettuna/pelkällä alipaineella? Minun ajatus maailmassa juoksee että jos tukit korvaus ilman ottopaikan niin sillon se imee reilusti ilmaa suoraan alakerrasta ja saattaa vetää imusarjan tiivisteen ruttuun, tai stefat sisälle? Ja myös saattaa imeä reilusti "öljyhöyryjä" jotka eivät sitten pala kunnolla jonka takia saattaisi esiintyä nykimistä?
Onhan bensatankkejakin mennyt ruttuun jos se ei saa korvaus ilmaa jostakin?
Anna hyvä mies alakertaan korvaus ilmaa ennenkuin rikot jotakin. Siellä koneessa on kuitenkin lähes kilon verran alipainetta parhaimmillaan. Ja kyllähän se imee sitä öljystä höyryä alakerrasta niin pirusti.
Paikallisessa tehon mittaus penkissä mitattiin 10hv ero ottamalla huohotus putket irti Cosworth sierran turbo koneesta. Ei käytetty/öljynen tavara enään pala kunnolla.
|