![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Se kytkin, se kytkin... LJTein tuossa paremman tekemisen puutteessa ennen joulua lj:hin pientä muokkausta, eli peltisarja, garretin ahdin, 12mm nestepäinen pumppu, vaparin nokka-akseli, välijäähdytin ja muut pakolliset eli 2,5" putki, suuttimien kärjet, ynnä muuta tuninkia. Ja nyt sitten ajattelin ajella lopputalven (joka ei muuten ole vielä edes alkanut) tuolla orkkiskytkimellä, joka kesti vanhalla turbolla ja vakiopumpulla 1.4 bar ahdettuna ihan hyvin missä vaan menossa, eli ei siis pienintäkään hajua mistään pito-ongelmista. No tänään kotiinpäin ajellessa tuolla uudella kokoonpanolla ennen mitään ruuvausta (pumppu ajoitettu, savut 1,05, ahdot 0,8) ei sitten kestänyt edes 3-vaihteella kunnon kiihdytystä kun antautui kytkin, siis ennenkuin edes ajattelin ruuvata lisää syöttöä+ahtoa vehkeestä. Jotain hyötyä ilmeisesti oli tuosta melko edullisesta virityksestä, koska näyttää tuossa koneessa olevan tuo teho hukattu jo tehtaalla johonkin. Vehje alkaa ahtamaan 1500r/min ja 2000 kiekalla ahdot on tapissa ja meno on kaikilla vaihteilla samanlaista, kuin ennen oli 1-2 vaihtaessa, eli ei näköjään mitään väliä, mikä vaihde on, vaan melkoisen potkun antaa siinä 1500-2000 välissä jossa tuo kytkinkin alkaa luistaa ja tämä siis edelleen ilman mitää ruuvausta tuosta kokoonpanosta, tulee vaan mieleen, että minkälainen kytkin tuohon pitäis laittaa,kun ruuvataan paineet sinne 1.4 ja ruokaa vähänkään lisää pumpusta, kun orkkis hajosi jo mitään tekemättä. Onko kellään kokemuksia, minkä asetelma tuohon sopisi pikku sovituksella, levyn nyt voi tehdä itsekin, mutta kun tuo asetelma on edelleen sen verran epäilyttävä, että vakiota en sinne aio laittaa. Muuttui sitten nuo liikenneturvallisuusnäkökohdatkin autossa, kun ei mene metriäkään suoraan millään vaihteella all terraineilla jos on vähänkään liukasta alla, ennen sentään viimeistään kakkosvaihteella ajelu vei koneesta jo sen puhdin pois, joten tuollaisesta ei tarvinnut silloin edes haaveilla. Ihan hullu siitä tuli..., mutta jos jollain tosiaan kytkimeen ideoita, niin niitä kuultelisin mielelläni. Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron kytkin | juza | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 05.01.2015 19:51 |
HJ 60 + kytkin | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 20.09.2010 13:28 |
Hj 61 kytkin ongelmat? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.11.2007 15:52 | |
Rangen kytkin | leivinuuni | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.01.2006 10:38 |
Sisu-A45 kytkin | mexico | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.01.2006 12:00 |