![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Rover 3.5 V8 Hotwire EFI - käy nätistiOnkohan tämä Suomen ainoa 3.5-litrainen matalapuristus-kuumalanka-EFI-kone varustettuna kärjellisellä jakajalla? ![]() ![]() Kone on perus-kaasari-V8 8.13:1 puristussuhteella. Puristukset mitattiin homman aluksi ja havaittiin tyydyttäviksi (kaikki yli tehtaan minimiarvon). Jakaja ja puola ovat alkuperäiset. Kaasarikoneen imusarja ja ilmanputsari on poistettu. Tilalle on asennettu 3.9-koneen EFI-kilkkeet: Imusarja suuttimineen, imukammio, kuumalanka(hotwire)-ilmamäärämittari, EFI:n ilmanputsari, johtosarja, matolaatikko ja releet. Huohottimet on rakennettu EFI:n tapaan, mutta käyttäen kaasarikoneen venttiilikoppia. Myös jäähdyttäjän nesteen täyttöä varten on samantapainen torni. Polttoainejärjestelmä on kaksivaiheinen: 1. Kaasarikoneen alkuperäinen pumppu nostaa suodattimen läpi bensaa kokoomasäiliöön (10 pisteen kysymys: mistäs toi on rakennettu?). 2. Korkeapainepumppu siirtää bensan EFI-filtterin läpi koneelle. 3. EFI:n paluu tulee takaisin kokoojasäiliöön, minkä yläosasta on paluu tankkiin. ![]() Toinen akku on hiukan ilmanputsarin tiellä. Imutorvi on jätetty pois. Puolaa ja ohjaustehostajan säiliötä on siirretty pois tieltä. ![]() Matolaatikko, kolarikytkin (inertia switch, ison laatikon edesssä) ja EFI-releet on tuotu sisälle penkkien väliin. Laatikon päällä on sähköflektien merkkivalolliset katkaisijat. ![]() Syylärin takana on kaksi flektiä, tosin ilman tunnelia. Toinen flekti on lämpökytkimen ohjaama. Sille on punaisella merkkivalolla varustettu ohituskytkin sisällä kahlaustilanteita varten. Toinen flekti on suoraan sisällä olevan kytkimen takana (vihreä merkkivalo). Lämpökatkaisija on alavesiletkun haarassa. Kytkentä: http://www.offroadpaja.fi/Landrover/...kotuuletin.pdf ![]() Chrisu värkäili noi muutama viikko sitten. Koneen sisällä ei tehty muuta kuin vaihdettiin nokkakeppi, nostajat ja ketju rattaineen. Hiukan on ajettu ja jostain ne yläkierroksetkin ilmestyivät ![]() Kone nypyttää vähän keskikierroksilla. Tämä saattaa johtua jumittavista suuttimista, koska imusarja ehti olla käyttämättömänä melko pitkään. Katsotaan kuinka tuo muuttuu kun autolla ehditään ajaa hiukan enemmän. Sunnuntaina autoa ulkoilutetaan Urusvuorella (http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=30726) T, Antti Edited by - Ahosensetä on 12/10/2006 22:51:01 Edited by - Ahosensetä on 24/04/2007 22:13:07
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: RANGE ROVER 3.5L V8 -75 | pete185t | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 19.09.2006 17:03 |
M: Land Rover 109 Land Rover 109 STW Nettiautossa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.08.2006 12:30 | |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |
M: Rover V8 | O/M/V Muut | 0 | 19.07.2004 10:40 |