Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 09.04.2006, 20:37
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
quote:
En oikein osaa kysyä mitään. Jotenkin tuntuu mulle vaikeilta ymmärtää nuo
säännöt. Jossain vaiheessa niitä lueskelin ja sellainen tunne tuli, ettei
Jeeppiä saisi mihinkään luokkaan. Esimerkiksi sellainen käsitys jäi, että
vakiokaaret ei kelpaa, jotain paloseiniä ja katto pitäisi rakentaa, ikkunat
poistaa. Vähän aikaa kun lukee, niin luovuttaa ja ajattelee että tuo ei ole
ainakaan mun laji. Väsyttää, taitaa mennä sekoiluksi.

Voihan olla, että lopulta ei tarvittaisi niin paljon muutoksia. Jos voisi
jotenkin tuoda auton johonkin "katsastukseen" jossa listattaisiin mitä pitäisi
tehdä. Ikäänkuin sitovasti. Sitten voisi harkita. Ettei olisi niin, että
yrittää tulkita sääntöjä ja sitten lopulta ei kuitenkaan kelpaa. Jos
listalla olevat jutut on tehty, niin sitten kelpaisi.

Mulla Jeeppi on vielä niin siistissä kunnossa, että en mutakkoon lähde ilman
ikkunoita ajamaan. Siitä kyllä saa etuikkunan ruuvattua pois ja ovetkin lähtee
irti. Rättikatonkin saa pois, silloin ikkunoita ei olisi, onko se kuitenkaan
turvallisempi silloin.


Just do it!

Edited by - jappe on 06/04/2006 22:45:23

Koska kysymys on vielä hieman avoin sen suhteen, että minne luokkaan autoa haluaa on vastauksenikin ehkä hieman ympäripyöreä. Toinen tarkempaa vastausta rajaava tekijä on se, etten millään muista kaikkien suomen off road harrastajien autojen muutoksia, joita niihin on jo tehty. Mutta koitetaan nyt jotain.


Standard luokkaan renkaasi ovat tiettävästi liian isot (riippuu autoon suomeen tyypitetystä rengaskoosta ja akselivälistä). Alustaakin oli muistaakseni muutettu niin, että käytössä ei enään taida olla alkuperäiset iskunvaimentimet (tarkoittaa siis mittoja ei merkkiä) tai alkuperäiset kiinnikekohdat. Sekä onko renkaille tarvinnut tehdä lisää tilaa lokasuojia leikkaamalla?? Sääntöhän sanoo, että: Kokopyörän on mahduttava pyörimään alkuperäisessä pyöräkotelossa.


Modified ja siitä ylempiin luokkiin pitäis tehdä ainakin AKK:n sääntökirjan Liite J mukainen turvakehikko. Sekä autoon pitäisi laittaa 4-pistevyöt ja kuppi istuimet.


Mutta koska en tiedä onko edellä esittämäni asiat jo liian suuria esteitä, en oikein osaa tässä vaiheessa neuvoa enempää.

Aluekisoissa ajettaviin Harraste-Standard luokkaan tai FUN luokkaan, niin kuin monesti sitä kuullaan kutsuttavan autosi kyllä pitäis kelvata. Ohessa tietoa kyseisestä luokasta ja tuon haluaman katsastuksen saat varmaan autollesi Talmassa tai sitten suunnitelmissa olevassa "OFFI KATSASTUKSESSA", josta kerron myöhemmin lisää.

Harraste-standard infoa:
http://www.akk-motorsport.fi/attache...11-23-5912.pdf


Auttoiko vastaukseni yhtään?????




Edited by - Jare on 09/04/2006 21:38:55
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Korinvaihto ja trial. RST Tekniikka & Jutustelu 5 15.01.2006 22:33
10.7 FIN, Hankasalmi (trial CUP) ??? oola Tapahtumat 2 11.07.2004 09:00
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 10:56 (GMT +2).