Jarrut katosi hj:sta ykskaks yllättäen.
Ajoin pari kilometriä ja parkkiin, kaikki OK. Ongelmat alkoivat kolme tuntia myöhemmin kun lähdin uudelleen ajamaan. 100 metrin ajon jälkeen kiinnitin huomion palavaan jarrun varoitusvaloon. Kokeilin käsijarrua -> oli alhaalla. Seuraavaksi polkaisin jarrua -> poljin painui pohjaan, mutta vauhti ei hidastunut. Onneksi vauhtia ei ollut kuin neljäkymppiä ja edessä tyhjä hiekkatie jossa ylämäki vastassa.
Nopean analyysin perusteella veikkaisin pääsylinterin pettäneen? Jarrunesteet vähissä, mutta lisääminen ei auttanut ollenkaan. Nesteet eivät ainakaan heti vuotaneet mistään pihalle. Jarrupoljin on aivan löysä lukuunottamatta aivan loppua. Viimeisen sentin matkalla poljin jäykkenee ja jarrut ottavat jonkinverran kiinni. Pumpatessa poljin jäykkenee silloin tällöin hieman, mutta ei jarruta käytännössä ollenkaan.
Pääsylinteriin saanee varaosaliikkeistä tiivistesarjoja. Minkälainen operaatio tiivisteiden vaihtaminen on? Parituntia vai päivä ja onnistuuko ihan perustyökaluilla?
-- HJ60, vm.-81, paljon suunnitelmia ja vähän rahaa --
-- HJ61, vm.-89, paljon suunnitelmia ja pankin rahaa --
-- SLCK#260 --