Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 06.01.2006, 18:57
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Taidan uskaltautua kirjailemaan II Rankusta(P38A) jotain havaintoja/muiden havaintoja.
Omat kokemukset 4.0 bensakoneella olevasta veskistä.

Näitähän on tehty 95-02, daisselimiehille on BMW:n 2,5TD pata, myös isompi bensapata(4,6) on paremmin varustelluissa malleissa.

+akselit pitäisi olla vahvemmat kuin Classic:n, edessä vetonivelet kumihaitarien sisällä-vuotavat kuulat historiaa. Näissä on vielä kunnon akselit, uudemmissa on pyörät tikulla kiinni.

+laatikko sama hyvä ZF, tosin aivolaatikolla varustettu HP24

+tähänkin saa lukkoja, ARB jopa helpommin jos uskaltautuu käyttämään auton omaa ilmajärjestelmää (jousitus)

+tehokkaat jarrut 4-kanava ABS:llä. Hydraulitehosteiset joka tosin on samalla miinus vikaantumisen kannalta.Uudemmissa myös luistonesto joko molemmilla akseleilla tai ainakin takana.

+saa vetää isoa kärryä

+ilmajousitus, pidempiä pusseja saa korottelijoille, myös orkkispussit sietävät pienen korotuksen pelkällä ECU:n ohjelmoinnilla.
Neljä korkeusasetusta, nousee normitasosta ~tuuman offroadasentoon pelkällä napin painalluksella.
Muutossarjoja saatavissa jos haluaa teräsvieterit.

+osia saa, myös Suomesta

+ei tunnu olevan herkkä ruosteelle, tosin vanhimmat vasta ~10v

+runko jämäkämpää tekoa kuin Classic:ssa

+muovitankki

+jäähdytin halvempi kuin 3,9 Classic:ssa

+akkukotelo iso, mahtuu reilu akku. 99- moottorin ECU eri paikassa, joten tyhjän kotelon poistamalla sopii esim. 2kpl Optimaa vierekkäin.

+ajovalot asialliset

+isot peilit, miinus jos ajaa ahtaissa paikoissa...

+sama vanha Roverin kasi, hieman paranneltuna.

+ei virranjakajaa, puolapaketti koneen takana/päällä

+ohjausvarret hieman paremmin suojassa kuin Classic:ssa

+isommille kumeille paremmin tilaa poistamalla muoviset sisälokarit

+asialliset vetopisteet vakiona

Sitten miinuksia

-monimutkainen jarrujärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan

-monimutkainen sähköjärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan

-liittyen edelliseen, kallis koritietokone apparin penkin alla(vrt Classic moottorin ECU)

-edelleen bensa maistuu

-tankki edelleen haavoittuva vaikka onkin muovia ja taka-akselin etupuolella, myös ilmasäiliö vaatisi panssarin

-muovipuskurit jotka jäävät helmoistaan helposti kiinni ja hajoavat

-vinssille ei varsinaista paikkaa, tarvitsee uuden puskurin tai kovin alhaalla roikkuvan pedin

-ulkonevat ovenkahvat, jäätyvät ja kolhiutuvat helposti

-takaluukussa vain sähkölukko

-kääntyy huonommin kuin Classic

-offivarusteita vähänlaisesti tarjolla, vielä

-kallis

-vaatii joihinkin vikoihin testerin resetointia varten

-ei kouruja katon reunassa, piilokourut.

-pyöränlaakerit kalliita ja vaihto vaatii ison prässin, vaihtoehtona koko navan vaihto.





Life sucks, then you die...

Edited by - AVRO on 06/01/2006 19:05:34
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeepin tyyppivikoja? offipete Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2008 15:47
sticky-linkkilistaa eri merkkien varaosasivuille? velikani Chit-Chat 1 23.12.2006 13:56
Land Cruiser 3.0 td vm.97-99 tyyppivikoja? Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 5 18.10.2006 16:31
Eri merkkien + ja - yhteenveto Rabarberg Tekniikka & Jutustelu 0 04.12.2003 01:40
Lisää Rangen tyyppivikoja Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2003 23:24


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).