![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Taidan uskaltautua kirjailemaan II Rankusta(P38A) jotain havaintoja/muiden havaintoja.
Omat kokemukset 4.0 bensakoneella olevasta veskistä. Näitähän on tehty 95-02, daisselimiehille on BMW:n 2,5TD pata, myös isompi bensapata(4,6) on paremmin varustelluissa malleissa. +akselit pitäisi olla vahvemmat kuin Classic:n, edessä vetonivelet kumihaitarien sisällä-vuotavat kuulat historiaa. Näissä on vielä kunnon akselit, uudemmissa on pyörät tikulla kiinni. +laatikko sama hyvä ZF, tosin aivolaatikolla varustettu HP24 +tähänkin saa lukkoja, ARB jopa helpommin jos uskaltautuu käyttämään auton omaa ilmajärjestelmää (jousitus) +tehokkaat jarrut 4-kanava ABS:llä. Hydraulitehosteiset joka tosin on samalla miinus vikaantumisen kannalta.Uudemmissa myös luistonesto joko molemmilla akseleilla tai ainakin takana. +saa vetää isoa kärryä +ilmajousitus, pidempiä pusseja saa korottelijoille, myös orkkispussit sietävät pienen korotuksen pelkällä ECU:n ohjelmoinnilla. Neljä korkeusasetusta, nousee normitasosta ~tuuman offroadasentoon pelkällä napin painalluksella. Muutossarjoja saatavissa jos haluaa teräsvieterit. +osia saa, myös Suomesta +ei tunnu olevan herkkä ruosteelle, tosin vanhimmat vasta ~10v +runko jämäkämpää tekoa kuin Classic:ssa +muovitankki +jäähdytin halvempi kuin 3,9 Classic:ssa +akkukotelo iso, mahtuu reilu akku. 99- moottorin ECU eri paikassa, joten tyhjän kotelon poistamalla sopii esim. 2kpl Optimaa vierekkäin. +ajovalot asialliset +isot peilit, miinus jos ajaa ahtaissa paikoissa... +sama vanha Roverin kasi, hieman paranneltuna. +ei virranjakajaa, puolapaketti koneen takana/päällä +ohjausvarret hieman paremmin suojassa kuin Classic:ssa +isommille kumeille paremmin tilaa poistamalla muoviset sisälokarit +asialliset vetopisteet vakiona Sitten miinuksia -monimutkainen jarrujärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan -monimutkainen sähköjärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan -liittyen edelliseen, kallis koritietokone apparin penkin alla(vrt Classic moottorin ECU) -edelleen bensa maistuu -tankki edelleen haavoittuva vaikka onkin muovia ja taka-akselin etupuolella, myös ilmasäiliö vaatisi panssarin -muovipuskurit jotka jäävät helmoistaan helposti kiinni ja hajoavat -vinssille ei varsinaista paikkaa, tarvitsee uuden puskurin tai kovin alhaalla roikkuvan pedin -ulkonevat ovenkahvat, jäätyvät ja kolhiutuvat helposti -takaluukussa vain sähkölukko -kääntyy huonommin kuin Classic -offivarusteita vähänlaisesti tarjolla, vielä -kallis -vaatii joihinkin vikoihin testerin resetointia varten -ei kouruja katon reunassa, piilokourut. -pyöränlaakerit kalliita ja vaihto vaatii ison prässin, vaihtoehtona koko navan vaihto. Life sucks, then you die... Edited by - AVRO on 06/01/2006 19:05:34 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin tyyppivikoja? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2008 15:47 |
sticky-linkkilistaa eri merkkien varaosasivuille? | velikani | Chit-Chat | 1 | 23.12.2006 13:56 |
Land Cruiser 3.0 td vm.97-99 tyyppivikoja? | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.10.2006 16:31 |
Eri merkkien + ja - yhteenveto | Rabarberg | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.12.2003 01:40 |
Lisää Rangen tyyppivikoja | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.08.2003 23:24 |