Piirre auton toiminnassa:
Auton moottorilämmöt ovat mielestäni olleet hieman alakanttiin (1/3 ja alle näyttöasteikosta) tässä pakkasilla ja niinpä virittelin ilmastoinnin kennoston ja syylärin väliin pahvin jossa on reikä keskellä vesipumpun kohdalla.
Auton lämmöt nousevat nyt hyvin, siten että mittari on matka-ajossa puolivälissä (osoittaa suht. suoraan alas) ja paikallaan pyöriessä nousevat n. 2/3 näyttöasteikosta tai hieman yli. Mikä mielestäni on OK.
Nykimiset hävisivät! Ainakaan niitä ei ole esiintynyt tuon pahvin laiton jälkeen. Matka-ajossa auto kulutti 14 litraa sataselle (Joensuusta Kuopioon - mäkinen tie) tyhjä peräkärry perässä. Täydellä peräkärryllä Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan mutkaisilla (Varpaisjärvi-Nilsiä-Juankosken sivukylät-Juuka-Kontiolahti) teillä meni sitten varmaan 17-18 litraa. En ole tästä varma, kun en ole vielä tankannut.
Moottorin lämpöanturi on kuitenkin vaihdettu ja vanhakin pelasi mittausten mukaan. Lienee työntänyt liikaa soppaa koneeseen, kun neste on ollut viileämpää kuin pitäisi. Vai?
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986
|