Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.11.2005, 09:00
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Nyt ennenkuin jatketaan pidemmälle tätä puimista, niin joku selittää sitten, että minkä takia esimerkiksi takavetohiluxit, nelivetohiluxit, kingcabit, sunmuut avolavat ovat pakuja, vaikka omapaino on alle 1800Kg???

Lakikirjasessa ei mainita mitään siitä (sen mitä jaksoin lukea yhdistettynä aikaisempaan tietämykseeni), että pakun pitäisi painaa yli 1800 kiloa. 3500 kiloa on taasen maksimi, sillä muuten on kuormuri. Huoltoauton pitää painaa yli 1800 ja se on minullekin selvä, mutta muu paku voi/saa olla kevyempikin. Kantavuutta sensijaan pitää olla muistaakseni 500 kiloa. Jos paku painaa alle 1800 kiloa, niin silloin poistuu 80 -lätkä (A ajoneuvojen käytöstä tiellä, 2 luku 3a/3b), mikä tässä tapauksessa ei ikävä kyllä onnistu, sillä Pallopään BJ on niin vanha.

Vaan jos jollakin parempaa tietoa esim. Finlexistä, niin eetteriin vaan. Muuten en usko ja tinkaan vastaan varmasti.

Ja niinkuin sanoin, huoltoautot ovat pakuja, mutta silti asia erikseen.


Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: 1kpl. 235/75-15 MT tai hieman isompi anracing O/M/V Renkaat ja vanteet 4 13.01.2008 18:55
Hieman erilainen tuning-paja Norrena Chit-Chat 1 23.12.2007 15:40
M: 1 kpl GY MTR 35x12.5x15 (hieman käytetty) tmx50 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 09.09.2007 19:15
Hieman oudompaa... Flugfiske Chit-Chat 2 07.08.2007 17:56
Hieman Nivasta Nivel Tekniikka & Jutustelu 11 01.05.2005 10:26


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).