Nyt ennenkuin jatketaan pidemmälle tätä puimista, niin joku selittää sitten, että minkä takia esimerkiksi takavetohiluxit, nelivetohiluxit, kingcabit, sunmuut avolavat ovat pakuja, vaikka omapaino on alle 1800Kg???
Lakikirjasessa ei mainita mitään siitä (sen mitä jaksoin lukea yhdistettynä aikaisempaan tietämykseeni), että pakun pitäisi painaa yli 1800 kiloa. 3500 kiloa on taasen maksimi, sillä muuten on kuormuri. Huoltoauton pitää painaa yli 1800 ja se on minullekin selvä, mutta muu paku voi/saa olla kevyempikin. Kantavuutta sensijaan pitää olla muistaakseni 500 kiloa. Jos paku painaa alle 1800 kiloa, niin silloin poistuu 80 -lätkä (A ajoneuvojen käytöstä tiellä, 2 luku 3a/3b), mikä tässä tapauksessa ei ikävä kyllä onnistu, sillä Pallopään BJ on niin vanha.
Vaan jos jollakin parempaa tietoa esim. Finlexistä, niin eetteriin vaan. Muuten en usko ja tinkaan vastaan varmasti.
Ja niinkuin sanoin, huoltoautot ovat pakuja, mutta silti asia erikseen.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com