Revin ton kuristusventtiilin pois ja nyt kaasukaan ei enää "jumita". Menee kun pien eläin verrattuna aikasempaan tilanteeseen jossa kumpikin letku oli ennen turboa. Nyt pitäs vaan ruuvata kierrosten rajotin kohalleen siihen 4100 RPM.
Kone ei pitäs olla väljä koska se tsekattiin ja uudelleen rengastettiin aikanaan kun siihen haettiin leima. Ilman turboa se ei kulkenut mihkään ja epäilen että se kalvo on ollut paskana jo silloin ja pumpun ajoituksen säätö ei ole toiminut (vai mitä se nyt säätääkään).
Nyt kun on 4.88 välitykset niin on vaikee sanoo paljon kulkisi 4.11 välityksillä. Aikasemmin kun toi turbo oli jo mutta kalvo ei toiminut niin maksimi huiput oli varmaan 115-125? 4.11 välityksillä ja 36 swamppereilla. Jännä juttu kun aina löytyy niitä joilla menee 140 vakiorenkailla???
Itseasiassa mielenkiintoista että HH oli ensimmäinen lukuisista ihmettelijöistä jotka tajusivat että ongelma on tuossa kalvoa ohjaavassa alipaineessa/paineessa. Kaasuläppä kun on ennen turboa niin eihän siellä mitään painetta ole vaan vasta turbon jälkeen. No ehkä ongelman ratkaisu olikin niin yksinkertainen ettei kukaan muu olis tälläistä virhettä alkujaankaan tehnyt? Diesel tekniikka on vaikeaa kun ei ole tottunut muita kuin bensakoneita rassaamaan.
PÄÄASIA kuitenkin on että ongelma on vihdoin ratkaistu!
Edited by - mikjus on 18/09/2005 23:43:06
|