![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LJ projekti nytkähti liikenteeseen *maalattu*Eli lähtökohta ja joskus aikanaan tapahtunutta: http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=14890 Nyt on käyty läpi: - Moottorin apulaitteet startti (penis ehjätty, hiilet); laturi vaan purettu ja tarkastettu; tehostajan pumppu tiivistelty ja mittailtu; syöttöpumppu avattu ja todettu hyväksi, kasattu ja asennettu; jakopään helyt vaihdettu - Joka jarru täyskunnostettu - Ohjauksen pallonivelet uusittu, raidetanko ja vetotanko "päälystetty lujuusluokitellulla putkella" - Humalassa leikattu edestä runkoaisan päät lyhyeksi (ei ehkä olis pitäny...). Saatu 3 tunnin ajaksi enemmän kohtauskulmaa... - Etuperä avattu, laakeroitu, olka-akselit laakeroitu, pyöränlaakerit myös vaihdettu - Sähköjä uusittu kilometri kaupalla Eilen illalla kävin kaverin verstalla ja valittelin ääneen hankalia ruostevaurioita tai lähinnä niiden korjattavuutta niin yllytti nostamaan kopin rungolta pois. 3 tunnin päästä oli koppi ulkona penkan päällä ja LOHDUTON näkymä hallissa. Tänään hiekkapuhalsin rungon niin näkymät paheni vidukseen... Takapuskurista takatukivarsien korvallisille taitaa joutua tekemään jo uutta runkoa... ÄLKÄÄ KOSKAAN HIEKKAPUHALTAKO MITÄÄN JOS ETTE TOIVO PROJEKTIN KASVAN TOISEEN POTENSSIIN! Älkääkä myöskään korjatko mitään "vaan katsastusmiestä varten". Täällä on sähkölinnun kakalla peltiä koetettu tartuttaa ruosteeseen. No, OME:n etuiskareiden ulosjousto on 13 senttiä liian lyhyt, seuraavaksi rajoittaa tukivarren korvakot. Kuulemma OME:n puslat tukivarsissa auttais mutta kun on vielä into päällä niin ei ainakaan korvakot rajoita kovin kauaa... Takaiskarit muuttuu ala- ja yläpäistään ylemmäksi. Takajarrut yhdistävä käsijarruvaijeri poistuu, en vaan vielä tiedä miten (?). Takakardaanille voisi yrittää rakentaa liikkuvan panssarin. Etummaista rungon poikkipalkkia (syylärin etupuolella) täytyy miettiä pitkään, kun tuli ne aisat sahattua poikki niin nyt ei mahdu vinssi. Syyläri kyllä mahtuis ainakin 17 cm taakse ja samoin se palkki... Ohjauksen vetotanko siirtyy toivottavasti ylemmäs, samoin raidetanko. Syöttöpumppu (nyt viritykseen) pajalle, jo hankittu cooleri keulalle jäähdyttämään isomman Garretin paineita. Mittarin asteikko ei ole kun 1,7 baria mittarissa, sinne ne ainakin menee... Ja pakosarjassa näyttäisi painetta olevan samalla hetkellä vaille 1,5 baria, se on ainakin vielä mittarin asteikon puolella. Ja rengaskoko pysyy 33" ja köykämiinivanteet alla, katsotaan josko sitä vielä joskus stanuluokassa ajeltaisi. Vai vaan kartsalla. HOMMA KARKASI KÄSISTÄ! Ja kori on siitä huolimatta helmoiltaan ja kaariltaan kukkiva... Enkä ole ikinä tehnyt yhtään ohutpelti töitä. Jos torstaina kerkiän niin laitan kuvia, muuten sit viikon päästä. -Ville- Edited by - VMK on 15/01/2006 00:56:20 Edited by - VMK on 03/04/2006 22:20:17 Edited by - VMK on 05/04/2006 20:33:42
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Liikenteeseen otto keskellä talvea 2 päiväksi? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.01.2008 18:05 |
M/V: LandRover Discovery 200 Tdi -90/Maalattu | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.03.2007 14:08 |
Kesäautot liikenteeseen... | H_Nietu | Chit-Chat | 13 | 25.05.2006 01:01 |
Land Rover -75 pickup rojekti (Maalattu) | aatu | Tekniikka & Jutustelu | 132 | 21.11.2005 03:11 |
Oletko ottanut Vetten liikenteeseen | KTM | Yleiset | 0 | 12.04.2002 16:52 |