Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 03.08.2005, 20:23
tug3 tug3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: Kello-koski, Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Lainaus:
quote:
KIITOS vastauksista! eli vielä pahvina varmistan että tuo BA10/5 on se "paha pösön laatikko" jota pitää varoa? eli AX5 tai -15 on ookoo...?

ja kyllä sitä wrangleria haetaan, luultavasti saksasta tavoite olisi kutosella, automaatilla, vetokoukulla, kaksilla katoilla ja vuosimalli 90-92 ettei verot nouse kovin korkeeksi...
tarkoitus olisi pitää suht vakiona, normirengastuksella mutta kyllähän niitä panssarointeja varmaan kannattaa pohjaan lisätä (jos=ennenkuin) rupeaa hassuttaan. ajokokemuksia on wagoneerin korista ja ramchargerista eli eihän nuo varmaan nypytä olleenkaan niin paljon kuin lyhyet jeepit.
Käsitin jeep-sivuilta että nyt on tarjolla (siis vm05) pitempääkin wrangleria? eihän noita ole ennen ollut?
Ok, siis Wrangler (YJ). Kutonen ja tomaatti-loota olis myös mun valinta. Nyt tosin manuaali, mutta ostaissa Ruttutukusta valikoima on vähän niukka. =)

Vetokoukku ei ole oleellinen, jos pysyy hitsi käsissä. Se on todella yksinkertainen viritys noissa Jeepeissä ja siten helpo tehä. Lisäksi noissa Wranglereissa on todella aneemiset vetomassat! Ainakin TJ:ssä maksimi 2t ja jarruitta VAIN 450kg!!! Että sikäli mikään veturi se ei ole, vaikka voimaa piisais...

Katoista rätti ei ole niin oleellinen - kovakatto on! Nimittäin kovakatot maksaa uudet helposti 2000-4000 euroa! Käytettyä voi olla vaikea löytää. Toisaalta rättikattoja saa uusia 700-1000 euron hintaan. Tottakai jos molemmat on, niin parempi. Mutta tossa noita hintoja ihan vaan referenssiksi.

Renkaat mahtuu muistaakseni 31" vakiona (tai 30" jos lehdet yhtään vajunu). Tosin korottaminen on lehtipelissä helppoa, joten 33" mahtuu - ongelma tuleekin sitten konttorin kanssa. Pohjan panssarointia voi vahvistella helposti itsekin, jos se hitsi pysyi kädessä. Ainakin tankki on syytä panssaroida ja ohjaussimpukka myös.

Ramia en ole ajellut, mutta Wagoneer/Cherokeesta on kokemusta. Itsellä oli sellanen 3" korotettu 35" kumeilla joskus. Se oli yllättävän mukava ajettava - jopa mukavampi, kuin TJ-Wrangler vakiona!!! Että sikäli YJ-Wrangler on varmasti epämukavampi. Mutta taatusti hauskempi - vaatii vaan enempi asennetta. =)

Jees, Wranglerista on nyt (tais tulla viime vuonna?) Wrangler Unlimited, joka on muuten sama kärry, mutta enempi jalkatilaa takana ja tavaratilakin on melkein kaljakorin mentävä. =) JOS olis rahoja, niin ostaisin het semmosen Rubicon alustalla. Tosin niitä ei taida Euroopasta vielä saada...

--
Mitä eroa on Jeepillä? - Sitä mutasempi, mitä pörisee!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Levikkeet pajerosta, MB609:sta, wranglerista LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 22.04.2006 09:48
Takavetari poikki Jeep Wranglerista. jappe Tekniikka & Jutustelu 38 30.11.2005 21:54
Wranglerista kans M1G? EPO Tekniikka & Jutustelu 0 09.05.2005 12:45
Käyttökokemuksia Wranglerista? Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2004 17:27


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).