pajero on ollut toimiva ja kiva peli, näin muutamien kuukausien kokemuksella. Mitään huolto- tai käyttöohjekirjaa ei tullut mukana, joten kysymyksiäkin on kerennyt tulla mieltä painamaan. Ensimmäinen dieselautoni on, joten ei ihan sujuvaakaan aina ole tuo yhteiselo
-Mikä on se nappi ihan vilkkuviiksen päässä ja mitä siitä pitäisi tapahtua?
-saanko jostain hankittua käyttöohjekirjan tähän?
-kauanko autoa pitäisi hehkuttaa käynnistettäessä? Tästä on hehkun merkkivalo rikki, mutta valojen kirkastumisesta ja niksahdus äänestä kai tuon voi päätellä? Joutokäynti on käynnistettäessä kylmänä vain 500 rpm tienoilla. Vähän silti ihmetyttää, sillä tuo aika tosi lyhyt, vain pari sekuntia, ja on ollut aina sama säällä kuin säällä, kuuluuko asian ollakin näin? pidempään odottamalla ei tapahdu mitään. Kun sitten auton käynnistää ja antaa olla tovin käynnissä, 10-20 sekunnin kuluttua (tämä vaihtelee kylmyyden mukaan) autosta kuuluu vielä yksi naksahdus, kirkastuu valot ja joutokäynti nousee sinne noin 800 rpm. Jos painan kaasua ennen tätä "toista heräämistä", valot kirkastuvat kaasun painamisen mukana (ja himmenevät kun nostan jalan polkimelta), onko tämä normaalia?
-autossa ei toimi polttoainemittari, okei, käyttäisin trippimittaria mutta sekään ei aina nollaannu vaikka miten nappia painelen, pelaa sekin huonosti eikä ole kovin luotettava tapa kulutuksen laskemiseen, koska vaihtelee aika paljon. Saako polttoainemittaria uusittua vai pitääkö vaihtaa koko mittaristo tms? Kannattaako vaihto, vai sitkuttelenko trippilukemia räknäten ja jerrykannu varan vuoksi valmiina?
Siinäpä ne suurimmat askarruttavat asiat olivatkin, muuten on ollut biilin kanssa suorastaan kivaa (erityisesti nelivedon kanssa)

ja hevoskoppi liikahtaa!
T: hevostyttö pohjanmaalta
Note! This message was posted anonymously!