Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2005, 22:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kotitekoiset Coiloverit??


Eli joo tuli tuossa yhden palstalaisen kanssa juttua omatekoisista coilovereista ja huonosti tuntuu löytyvän netistä vinkkejä (tai sit mä en vaan osaa hakea), kuinka joku olis ite tehny niitä.

Eli miten on onnistuuko tavallisen iskarin niskaan tehdä coilover jousi, vai nurjahtaako iskarin varsi heti??? Onko kokemuksia?

Lökihän vissiin/huhujen mukaan olis tehny punaiseen berttaansa sellaiset ite, mutta pitääkö väite paikkaansa??
Minkä iskareita siinä on käytetty lähtökohtana?


Meillähän oli Alfasterissa tehty coiloverit isohalkaisijaisilla jousilla, käyttäen Audin säädettäviä etuiskareita MacPherson tolpasta. Eli sellainen iskarihan on ilmeisesti jo ohjaimiltaan erilainen, kuin tavallinen iskari?? Entä onks kukaan perehtyny iskarin varren materiaaleihin. Onko esim pitkässä coilover iskarissa varsi samaa ainetta, ku vaikka tavallisessa Ranchossa tai Monroessa ym ym??

Voisko nurjahtamisen estää sillä, että iskaria ei päästä venymään ulospäin täyteen mittaan? Eli jos isku on vaikka 30cm, niin käyttää siitä vain vaikka 27cm??


Onks jollain tietoa mistä saa sitten halvalla noita "kynäjousia" noihin coilovereihin? Ralli ja rata miehethän niitä kyllä käyttää, mutta niillä on yleensä kalliita osia ja jousetkin aika lyhyitä.









<center>---------------------------------------
--Nro 1 in, FORMULA OFF ROAD STANDARD 2005--

www.formula-offroad.fi

</center>

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:36 (GMT +2).