Lainaus:
quote:
Ei "ahda" mutta kyllä siitä jotain hyötyä on esim. juurikin tuo kylmän ilman saanti koneelle ja joissain tapauksissa sillä saa teoreettisesti olikohan se nyt sitten "patopaine" ahtamista eli virtauksen lisäystä jo suhteellisen pienissäkin nopeuksissa...
|
Joopa joo... pienissä nopeuksissa siitä ei ole mitään hyötyä. Ja riippuen mitä ahtamisella tarkoitat, niin samalla tapaa se ahtaa ilmaa suodatinboxiin kuin tavallinen turpokin. Määrät ja paineet vain ovat huomattavasti pienemmät. Ja koska ilmanvastus lisääntyy nopeuden neliössä niin hyöty tulee vasta nopeusalueen yläpäässä (n. >160 km/h), missä paine sitten alkaa kasvaa suhteellisen nopeasti.
Moottoripyörissä tästä saatava tehonlisäys keikkuu siellä reilun 10 hepan tienoilla.
Luin muuten tuon härpäkkeen maahantuojan "reklamaation", ja ihmettelen kyllä kovasti argumentointia: "eihän siitä mitään hyötyä jo valmiiksi viritetyssä koneessa olekaan, jne". Koska kun sen höpöhöpölässynlää toiminta perustuu juuri pyörteilyn lisäämiseen (mistä on aina hyötyä) niin on se kumma että juuri tuossa stadian koneessa siitä nyt sitten ei olekaan mitään hyötyä.
-On se ihme kone.
Note! This message was posted anonymously!