Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 13.06.2005, 22:09
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

HJ:ssa onkin mukavasti tilaa tuon uupuvan ilmastointilaitteen kompressorin kohdalla (ellei auto siis ole ilmastoitu. Itsellä menee vähän tiukaksi, kun pitäisi saada ohjaustehostimen pumppu ja imuilman jäähdyttimen pumppu mahtumaan johonkin koneen välittömään lähiympäristöön. Toivon mukaan johonkin mahtuisi myös ilmaa tuottamaan jonkun jenkkilaitteen luovuttama kompressori.

Minulla olisi vielä yksi pienenpieni Bobcatin 12V laturi (NipponDenso, muuten! Amerikkalaisetkin nojaavat japsimoottoreihin työkoneissaan...), mutta se taitaa jäädä pois näillä näkymin. 12V lisäjärjestelmän taidan tehdä niin, että jakodiodilla lataan kahta erillistä pientä sarjaan kytkettyuä akkua (24-volttia tietty) ja jännitteenalentimella pyöritän sitten tarpeellisia 12V laitteita. Näin esim. stereoiden ja hälyttimen heräte pysyy, eikä jäydä käynnistysakkuja vaikka pidemmän seisonnan aikana. Ainoa miinuspuoli tuossa on, että jännitteenalennin rajoittaa käyttökelpoisen 12-volttisen virran määrää, joka on tällä hetkellä 30 ampeeria, eli laitteiden ottotehona 360 wattia (jos alentimen valmistajaan on luottamista).

Eli jos innostuu laittamaan sähkövinssin taakse (katumusharjoituksia varten) täytyy(/kannattaa) sitä käyttää 24-volttisena. Hiukan hankalalta näyttäisi ulosoton kardaanin vieminen taaksepäin tankin, rungon poikkiputken ja kierrejousihässäkän lävitse jos joku olisi mekaanista ehdottanut. Kaapelit ovat taipuisampia, ja takavinssiä tarvitsee kai aika harvoin verrattuna keulakoristeeseen.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:24 (GMT +2).