Mä koitan tänään saada tehtyy ohjeet tosta korotuksesta tonne mun sivujen Nivanurkkaan mutta sitä odotellessa, toi palikka tuolla ylätukivarren ja yläpallonivelen välissä toimii, kunnolla tehtynä, ihan hyvin korotukseen ja ulosjouston lisäämiseen mutta leimasetä ei semmosia hyväksy jos huomaa.
Tolla saabin jousella ja kumin silvonnalla saa jo tosi mukavan korotuksen (varmistan ton jousen mallin kun niitä on montaa erilaista)
Tossa kuvassa toisella puolella saabin jousi ja ulosjoustonrajotuskumista silvottu puolet pois ja toinen puoli vakio.

Toihan on aika nopee rakentaa toi korotus, alatukivarsi irti alapallosta (3 pulttii) ja iskari alapäästä irti (tässä kohtaa kannattaa laittaa tunkki tai pukki tukivarren alle ettei kamat lennä silmille kun irrottaa sen iskarin alapään). Sit vaan vanha jousi pois, alajousilautasen päältä se pieni sovitinlevy pois (saabin jousien kanssa), yläpäästä jousikumin päältä se sovitinlevy pois ja sit kannattaa laittaa vaik vähän vaseliinia siihen kumiin että sitä jousta voi pyöräyttää kohilleen jos ei heti kerrasta osu uriinsa, koska se saabin jousi on kummiskin vähän pienemmällä sisähalkasijalla eli kiree sinne ni se vassu auttaa että sitä pystyy vielä sitten liikutteleen. Tässä välissä kannattaa leikata siitä ylätukivarren ja jousilautasen välissä olevasta pohjaamiskumista puolet pois ja tarkastaa ettei ylätukivarsi pääse hinkkaan siihen jousilautasen reunaan kiinni.
Tossa kuvassa näkyy se silvottu kumi:
Sitten vaan uus jousi hollilleen ja tunkkaa sen alatukivarren ylös ja laittaa alapalloon kiinni ja sit vielä iskari kiinni ja menox.
Onhan sulla muuten edestä se kallistuksenvakaaja revitty pois, vapautuu toi nivan etupää kummasti kun sen ottaa irti, eikä vaikuta mitenkään katuajoon.
VAZ-2121 ВАЗ НИВА
http://sorono.tk