Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.06.2005, 09:27
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

aiheesta hieman yleisemmin...

Kannattais ehkä tietää toisenkin osapuolen tilanne ennen lopullisten johtopäätösten vetämistä (=Hekuliinin kommentti), mutta pidemmän päälle itse kunkin kannattaa pysyä siinä mitä on sovittu, vaikka kyse olisikin pienistä asioista ja/tai summista. Jos vaikka on sopinut kaupan, ja hieman myöhemmin huomaa että "voi hitsi enhän mä tota osaa tarvitsekaan" tai "oho tuoltahan mä saan sen himppasen halvemmalla" tai "tuoltahan mä saan vähän paremman hinnan tälle kilkkeelle" tai "empäs myykään kun saatan sittenkin tarvita tätä itse" (tarkoituksella esimerkkejä sekä ostajan että myyjän puihin menemisistä) niin sopimuksen toiselle osapuolelle aiheutunee jonkinsorttisia ongelmia tai ainakin helposti mielipahaa, ja kannattaa harkita millaisen "säästön" takia on valmis laittamaan maineensa peliin, se on nimittäin tosi helppo menettää mutta tosi vaikea ansaita.

Itse olen aika "sokeasti" luottanut esim. tällä palstalla tavaroita kauppaaviin ja ostaviin heppuihin, enkä oo ainakaan toistaiseksi kokenut minkäänlaisia takaiskuja. Olen pyrkinyt lähettämään myymäni tavarat hetimiten, ja yleensä maksanut ostokseni heti kun kaupoista on sovittu vaikka tavarasta ei oo kuin myyjän selostus, ja hyvin on toiminut. Toki joskun oon kaupoissa "hävinnyt", jälkikäteen on käynyt ilmi että taisin jotain pientä myydä alihintaan, tai tulin maksaneeksi jostain ehkä hieman reilusti, mutta väliäkö tuolla, kun suurimpaan osaan kaupoista oon kuitenkin ollut myös hinnan puolesta tyytyväinen, eli keskiarvo on erittäin hyvä.

Hmm.. yritän siis kait selittää, että hyvät tavat ovat kunniassa tässäkin asiassa, ja ehkä myös sitä ettei ketään tuomittais alimpaan helvettiin yhden pikkumokan takia, jos hepulla on selkärankaa niin hän sopii asian jutkulan kanssa, tai ainakin selittää mistä puihin meno johtuu tai ainakin poyytää anteeksi.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).