Autona 93 Jeep Grand Cherokee ZJ, josta laatikko irti moottorin sovituksen takia. Jakolaatikkona noin vanhassa on ilmeisesti NP 249, jossa myös 4LO toimii viskokytkimen kautta. En ole autolla ajanut, joten viskokytkimen kunnosta ei ole tietoa.
Olenkin pohtinut, miten sopisi WJ:n NV 247 tilalle? Nopeusanturille ei ole paikkaa, onko mitään muuta oleellista eroa ja sopiiko takaosan kuori ja ulotuloakseli päikseen 249:n kanssa?
Nämä mietteet siksi, että ainakin paperilla tuo jatkuva neliveto, sekä lukittuva hidas neliveto sopisi omiin ajoihin hyvin. Onko foorumilaisilla kokemuksia ko swapista? Onko NV 247 progressiivinen kytkin sen kestävämpi, kuin 249:n arvokas viskokytkin. Joka tapauksessa nykyinen 249, jossa ei ole kiinteätä hidasta aluetta ei oikein iske.
NP 242 tuntuu olevan suosittu ja sitä myöten kysytty, mutta en koe tarvetta takavedolle, kun napalukkoja ei edessä ole. Lisäksi jatkuvalle nelivedolle oleva avoin tasauspyörästö herättää kysymyksiä, kokemusta ei tosin ole kuin vähän Lada Nivan osalta.
Kokemuksia, mielipiteitä, kiitos!
-Juha