Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jay75
Entä sitten kulutuseroja samankokoisten AllTerrain / MudTerrain välillä jos maantieajoa on kuitenkin 99%..
Onhan MTt siistimmät mutta ei enää sit kun tulee lunta.. 
|
"Siistimmät", eli tässä on siis vastakkain ulkonäkö (katu-uskottavuus) ja tekninen toiminta? Noin suurella maantieajojen osuudella keskittyisin enemmän tieominaisuuksiin, eli jotkin oikeat talvirenkaat talvikuukausien ajaksi. Ne ei ole ainakaan M/T:t ja tuskin myöskään A/T:t.
Minulla on jahtiautossa, joka toimii myös viikonloppumetsurin työkalupakkina ja puukärryn veturina talvisin 245/75R16 pakettiauton nastoitetut talvirenkaat, nyt Kumho KC11. Hyvin on tämä setti toiminut niin tiellä kuin lumisessa metsässäkin ajaessa. Katu-uskottavuus, eli siisteyskerroin on varmasti lähellä nollaa, mutta se on toisarvoista. Harvennukselle pääsee ajamaan perille asti metsäkoneen uria pitkin näissäkin lumissa ja saa tuotua päivän päätteeksi reilun puolitoista pinomottia metrisiä pöllejä mukanaan.