Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2020, 18:23
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Suzuki sj 410


Hirveä into iski ruveta suzukia parsimaan kasaan päin.

Tuli raapastua tuommosesta hyvin pilatusta suzukista runko paljaaksi ja rungon painoksi jäi 34kg.

Siihen sitten saabin b235r kone keskellä autoa automaattilaatikolla.
Tässä vaiheessa kaikki oli helppoa mutta sitten aloin miettimään neli linkkejä ja kardaanin pituuksia ja olisihan se kiva jos akseliväli jäisi alle 3m. Näitä sitten hieroin tovin mutta kun ajatus sitten selkisi niin akselit löyti itsensä alle ja kardaanit saadaan järkevän mittaiseksi eli ensimmäinen varsinainen haaste selvitetty.

Etuakselin kanssa oli vielä sellaista painia että runkoaisat piti lyhentää että pyörä mahtui kääntymään ja tämän takia joutuu tuon putki keulan tekemään.

Taka-akselin putki oli silputtu joskus vuosien aikana ja porttaali boxin laipat oli leikattu irti. Niitä tulikin useampi tunti hierottua paikalleen.
Akselit ostettiin silputtuna ja purettuna mutta kaikki osat on löytynyt.
Pinjoniin joutuu tekemään stefat ja holkit niin pysyy turve ulkopuolella mutta se on vaan sorvia ja hitsiä.

Seuraava haaste oli löytää istumapaikat tuolta korin sisäpuolelta. Saabin moottori tulee näppärästi juuri siihen missä olisi tarkoitus istua ja tuo 54" boggerikin haluaa melkolailla tilaa tuolta edestä että mahtuu kääntymään. Koria pystyi siirtämään noin 20cm eteenpäin niin nyt on jo toiveita että penkitkin mahtuu sisälle.

Saabin koneesta irtoaa 270hv
Automaattilaatikon välitykset on ihan jees.
1.vaihde 11,36
tasauspyörästö 2,44


Eli lyhyesti

Saab 235r
Saab automaatti
Unimog perät
Foxin 16" typpitikut
Suzukin kori ja runko
BMW e60 alumiini jarrut
Bogger 54"

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image0.jpg‎
Views:	602
Size:	197,2 Kt
ID:	97979   Click image for larger version

Name:	image10.jpg‎
Views:	555
Size:	278,9 Kt
ID:	97980   Click image for larger version

Name:	image4.jpg‎
Views:	644
Size:	306,9 Kt
ID:	97981   Click image for larger version

Name:	image7.jpg‎
Views:	564
Size:	211,2 Kt
ID:	97982   Click image for larger version

Name:	image14.jpg‎
Views:	520
Size:	141,4 Kt
ID:	97983  

Click image for larger version

Name:	image1.jpg‎
Views:	545
Size:	340,2 Kt
ID:	97984   Click image for larger version

Name:	image5.jpg‎
Views:	488
Size:	250,3 Kt
ID:	97985   Click image for larger version

Name:	image6.jpg‎
Views:	487
Size:	237,6 Kt
ID:	97986   Click image for larger version

Name:	image8.jpg‎
Views:	527
Size:	263,9 Kt
ID:	97987  
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).