Terve vaan kaikille! Ajattelin aloittaa hieman projektikertomusta omasta Jeepistä, että miten tämän kanssa mennään eteenpäin ja toivottavasti myös löytyy tarvittaessa hyviä vinkkejä täältä foorumilta. Kaikenlainen palaute on tervetullutta ja varsinkin vinkit tällaiselle vasta offroad-harrastuksen aloittaneelle on aina hyvästä.
Eli kohteena on Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, automaatilla. Joku edellisista omistajista oli alkanut tekemään ruostekorjauksia ja sytyttänyt tämän kuskin jalkatilasta tuleen. Sieltähän oli palanut sitten johtosarjaa ja ainakin pyyhkijöiden ohjausboksi oli sulanut pilalle. Siitä sitten jäänyt seisomaan useammaksi vuodeksi, ennenkuin päätyi minulle.
Jeeppihän saatiin käymään kun hieman johtosarjaa korjaili ja poisti jälkiasenteiset varashälyttimet

Ilmeisesti hitsailtu aikanaan akun kaapelit kiinni kun niin paljon oli palanut sulakkeita. Mm. Ecun sulake oli kärähtänyt kun ihmeteltiin kipinän puutetta.
Kun oltiin saatu jeeppi käyntikuntoon, huomasin, että vesipumppuhan vuotaa ja klappia on reilusti. Autodocilta tuli uusi vesipumppu ja sen vaihdoin. Vesipumpun vaihdon jälkeen ei lähtenytkään enää käyntiin. Tässä vaiheessa oltiin hieman kysymysmerkkiä, starttipilottia imusarjaan ja hörähti. Meiltähän puuttuu bensa. Tarkemmin kun kuunteli niin eihän PA-pumppu pyöri ollenkaan. Ei muutakun kontinpohjaan "huoltoluukku" ja PA-pumppu pöydälle. Pumppu sökö ja Autodocilta uutta pumppua tilalle. Uudella pumpulla käy kun unelma
Kun nämä perusasiat olin saanut korjattua, kävin hakemassa 4x4partsilta 4" korottavan alustan ja vironpojilta tuli 32x11,5" westlaket. Vakaajat lähti alustan asennuksen yhteydessä kiertoradalle. Tuli kyllä mukavan kiikkerä ajaa

Yllättävän mukavat renkaat kyllä maantielle.
Suunnitelmia jatkoon on puskurien teko, vinssin hankinta ja asennus ja jos saisi vielä edes tuulilasinpyyhkijät toimimaan jollain nopeudella.

Kaikki kommentit ja vinkit tervetulleita.