Mistähän johtuu tuommosessa olikohan -07 Midlumissa, jossa on Deutzin DXi7, käyntiinlähtöongelma?
Sama tekniikkahan se on saman ikäluokan pullakaappivolvoissakin.
Kylmänä lähtee kerrasta käyntiin hyvin lyhyellä starttauksella, mutta kun käyntilämpöisenä sammuttaa ja odottaa minuutinkin, niin startilla saa hangata vaikka maailman tappiin, eikä se suostu käynnistymään ilman pikku kikkaa.
Eli moottorista on otettava mikä tahansa anturin johto irti, jotta moottorinohjaus menee vikatilaan ja auto käynnistyy. Esim. railikiskon päästä kun ottaa paineanturin johdon irti, niin käynnistyy n. 3 sek starttauksella.
Jos paineensäätimestä ottaa kaksinapaisen liittimen irti, käynnistyy melkein heti starttauksesta.
Ongelmallisempi homma on se, että sillon kun vikatila on päällä, niin mittaristossa lukee "kevennetty moottori" ja kierrokset on rajoitettu 1500rpm. Anturin johto pitääkin siis laittaa takaisin lennossa ja sitten nopeasti sammuttaa auto, ja toivoa että se just ja just jaksaa lähteä uudelleen käymään heti sammuttamisen jälkeen
Merkkiliikkeistä kun menee kysymään, niin "ei oo ikinä kyllä ollu missään tuommosta ongelmaa, mut jospa vaihettas siihen varmuuden vuoksi uudet suihkut, 5000e+alv"
Autolla ajettu vasta 400tkm, joten tuskin lie mikään osa loppuun ajettu...