Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies
Ok, no kyllä sinne sitten saa laittaa myös uuden välityksen. Vanhaa ei enää hiljaiseksi saa. Saat varautua myös siihen että hammaspyörien, vetareiden ja vetolaippojen boorit on jo kuluneet eli sieltä sitä löysää tulee.. Itse olen yhden etuakselin/perän laittanut ja sinne meni lähes kaikki uusiksi.
Sanovat että jos laittaa pronssiholkit niin alkuperäiset. Itse meinasin seuraavaan akseliremonttiin kokeilla niitä neulalaakereita. Vaikka ei ne pronssiholkitkaan ihan huonoja ole kun 400-500tkm niillä yleisesti mennään.
Olin itse niin laiska että ostin nyt ihan koko etuperän tehdasuutena, vielä kun niitä maailmalta löytyy.. samalla kaikki sisuskalut akseliin. Odottakoon tallissa tallessa toistaiseksi, kunnes on aikaa tehdä tuo remontti omalle hodarille.
|
Toivottavasti ei nyt tarvihtis ihan kaikkea kuitenkaan uusia.
Välystä ei kuitenkaan ole mielestäni kuin nimeks asti, ja niistä varmaan suurimmat juuri vetolaippojen ja murroksen booreissa, sekä kardaanin ristikoissa. Irtoperän vien laakeroitavaksi paikalliseen Toyota liikkeeseen, kahtokoot siellä mikä on lopputulema, ja uusitaanko sitten muutakin.
Tämä kyseinen autohan on automaattilaatikolla, joten varmaan on etuperä päässy helpommalla kun jos ois manuaalin jatkeena.