Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 07.02.2018, 16:13
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Suurimalle osalle työ kykyisistä... kyllä täälä meiläpäin on hommia ollu, sieltä sun täältä kysellää töihin. Ite ettiny jonku mielenkiintosen homma ja eiku paikan päälle kysymää.. Ne on niitä piilotyöpaikkoja..

Jos se jää tuosta 33e elämä kiinni nii käy kolaan vaikka naapurin pihan koko talven tai muuta vastaava.. Yritystä nyt vähä.. Ei kaikki tuu niiku manulle illaline..
Missäpäin Suomea ja minkä alan ammattilainen olet kun noin paljon töitä olis?
Oletko itse ollut työttömänä ja ainut tulonlähde ollut Kelan luukku?
Voin kertoa ettei oo hauskaa.

Valmistuin sähköasentajaksi 1990 juuri sopivasti kortistoon.
Lama kaatoi suuriakin firmoja ja työttömäksi joutui paljon vankan kokemuksen omaavia asentajia. Siinä tilanteessa oli mahdotonta päästä koulutusta vastaaviin töihin.
"Miksei ole työkokemusta alalta" oli monen työpaikkahaastattelijan kommentti.
Ei ollut sukulaisia eikä tuttavia sähköfirman johtoportaassa. Laman helpottaessa perustettiin uusia firmojakin ja asentajan paikkoja alkoi avautumaan. Tosin koko ajan amiksesta valmistui uusia asentajia päivitetyin tiedoin.

Oon tehny monenlaisia hommia mm. rakennusapumiehenä/kirvesmiehenä ja teräsrakenneasentajana. Ei hanttihommiinkaan ketä tahansa palkata. Jossain kerrottiin minun olevan jo liian vanha, ikää oli silloin jo 25v! En tiije laskiko tyyppi iän väärin syntymäajasta vai mitä v... Toinen mieleenpainunut kommentti oli kun haastattelija sanoi "Ei tämä ole mikään suojatyöpaikka" Olin ilmeisesti ylikoulutettu varastohommiin?

Tällä hetkellä olen yrittäjä. Rahat on monesti tosi tiukilla ja 50 euroakin on iso raha silloin kun se puuttuu. Asiakkaillakin on monesti rahat vähissä ja laskut myöhässä.

Minäkään en ymmärrä miten tämä aktiivimalli voisi lisätä työpaikkojen määrää.
Joka paikassa yt-neuvotteluja, pahimmoillaan taitaa olla 2x vuoteen.

No se siitä, tulipahan avauduttua.

Vielä yks juttu. Monellekos on tuttu termi "piiloylityö"? Pari vuotta sitten oli joku tutkimus siitä jos piiloylityön tekeminen lopetettaisiin niin teoriassa muodostuisi suuri määrä uusia työpaikkoja. Määrää en muista mutta oli huomattava.

Ja otsikon kysymykseen vastaten. En muistanu koko lakkoa vaan menin naapurille lumitöihin.

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.

Viimeksi muokannut 33SD : 07.02.2018 16:17
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
oletko lakossa 18.9 Jarski lj 70 Chit-Chat 82 20.09.2015 07:21
Mietittävää miehille näin perjantaina... Flugfiske Chit-Chat 8 19.05.2006 19:28
Kuvaamaton irstaus on vallannut nuorisomme mielen! np Niilo Paasivirta - Correct Opinions 7 28.03.2006 11:03
Kupposelle perjantaina Ex_inkkari Tapahtumat 15 27.08.2005 23:57
CityOffi ajelut perjantaina Ex_inkkari Chit-Chat 21 10.11.2004 20:14

Sivu luotu: 13:22 (GMT +2).