Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Tietääkö asiaan enemmän perehtyneet, että missä kohtaa eli millä tehoilla/nopeuksilla sähköavusteisuus, tieliikennelaki ja maastoliikennelaki törmäävät eli rajoittavat liikkumista?
|
https://www.moottori.fi/liikenne/jut...-mita-ne-ovat/
Voidaan tuohon juridiikkapuoleen perehtyä pikkuhiljaa, uusia vaihtoehtoja ajoneuvoluokissa on niin paljon, että melkeen on vaikea muistaa mitä ne on...
Oman kokemuksen mukaan aikaisempi 250 watin tehoraja ei ollut järkevä jos halutaan tehdä ajopeli aikuisen miehen painoisille ja huonommillekin keleille.
Vakavasti otettavia riskejä Suomessa voisi olla jos joku rupeaa tehommaan luokan lähes äänettömillä vehkeillä kaahailemaan niitä väyliä missä on muitakin liikkujia. Maailmanluokan mittakaavassa esimerkiksi ilmastokysymysten takia sähköajoneuvon käyttöönotto on lähestulkoonn välttämätöntä tai ainakin järkevää.
Ne ovat niin uusia vielä, että asiaa tulisi lähestyä miten saadaa vehkeet toimimaan tarkoituksenmukaisesti, kustannukset järkeviksi ja sitten sorvata ajanmukainen lainsäädäntö. Nyt on uutta sorvattukin kun vaihtoehtoja on tarjolla.