Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 05.03.2005, 19:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Itte oon sitä mieltä että renkaan paremmuus ei ole aina yksin renkaasta kiinni, riippuu missä autossa ne on. Massa auttaa, kevyt peräisessä autossa iso hyväkään rengas ei pidä.

Ittellä kokemusta nelivedoista talvella:
-Suzuki erittäin pehmeillä pinnatuilla 235/75R15 renkailla (ei lamelleja eikä nastoja) = 5, liukasta oli mutta pystyi ajamaan joka kelillä
-LJ alla uudet Hakkapeliitta LT:t 31x10.50R15 ilman nastoja = 9
-LJ alla hyvät BfG AT:t 33x10.50R15 = 7½
-4Runner alla puolipitoiset BfG AT:t 33x10.50R15 = 6½
-4Runner alla uudet Hakkapeliitta LT:t 265/75R16 nastoilla = 9

Eli parhaimmat on Hakkis LT:t, mutta vetopitoa ei 4Runnerin alla ole mitenkään yltiöpäisesti jäällä (takavedolla), itteasiassa LJ:n alla rengas piti kutakuinkin yhtähyvin ilman nastojakin (takavedolla). Johtunee siitä että Runnerin takapää on reilun 100 kg LJ:tä kevyempi ja painonjakauma siis etupainoisempi. Nelikko päällä Runnerilla voi noilla renkailla ajaa joka kelillä huoletta miten vain, menee kuin ajatus.

BfG AT:lläkin pärjää oikeestaan suht kivastikin kun ne ovat uudenkarheat ja autossa massaa riittävästi taka-akselillakin. Onhan niissä nykyään vuori ja lumihiutale -merkkikin, joka mielestäni kertoo huomattavan paljon enemmän renkaan talvikäyttöön sopivuudesta kuin pelkkä M+S. Hyvä vaihtoehto jos ei jaksa monia renkaita autoonsa ostella.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturin korottamisesta.. makkus Tekniikka & Jutustelu 9 21.09.2006 21:28
Maasturin kaksoiskansalaisuus offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 14 26.04.2006 09:55
maasturin välitykset Tekniikka & Jutustelu 17 05.03.2006 22:29
ostaisitko "maasturin"? arsenix Chit-Chat 21 21.10.2005 07:52
O:maasturin vanteet!! Wago-78 O/M/V Muut 0 20.10.2003 21:19


Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).