![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Minulla ei ole BJ:n alta talviajokokemuksia kuin 235/85-16 BFG All-Terraineista ja nyt noista Bridgestonen Dueler MT:istä. Kaiken kaikkiaan olen yllättynyt Duelereiden toiminnasta, niiden kumi on todella tahmean ja tarttuvan tuntuista pakkasellakin (sormin hypisteltynä).
Saattoi olla kokemattomuuttakin, mutta edellisenä talvena lähti BJ lapasesta paljon herkemmin kuin tänä talvena. Jopa liukkaalla ja jäisellä pinnalla Dueleri TUNTUU pitävän paremmin kuin AT. Ne ovat myös miellyttävämmät ajaa, ja käytökseltään minusta kaiken kaikkiaan paremmin ennakoitavissa. Ne kyntävät myös loskaa ihan eri tavalla kuin henkilöautojen talvirenkaat, pääkaupunkiseudun perustieaines talvella eli suola-jää-pakokaasuhiukkas-tiepöly-lumimössössä pääsee mutarengas oikeuksiinsa. En edes muista milloin olisin viimeksi pitänyt napalukkoja kiinni muuta kuin pysäköidessä "käteviin" paikkoihin, joita syntyy kun lunta työnnellään sinne sun tänne täällä etelän peräsuolessa. Itse asiassa BJ ei tänä talvena ole vielä kertaakaan päässyt käsistä, vaikka olen ajanut melkein joka päivä ... ellei sitä lasketa kun kävin alkutalvesta kokeilemassa ensimmäisen kunnon lumisateen jälkeen miten nuo MT:t oikein pitävät talvikelillä, ja lumikerroksen alla ollut jää teki temppunsa kaarteessa, ja pääsin halaamaan puuta. Mutta se oli lähes käyttämättömällä pikkutiellä ja kyseessähän oli nimenomaan käyttäytymiskokeilu. Tosin se on sanottava AT:ien puolustukseksi, että talvisessa metsämaastossa ne toimivat todella hyvin, kun olivat verrattaen kapeat. Aina tuntui löytyvän lumen alta jotain otetta, jos ei vaan pohjasta jääty kiinni. Vielä täytyy lisätä, ettei nyt kukaan turhaan pitäisi minua tollona Duelereiden talviominaisuuksien ylistämisen johdosta, niin en kyllä suosittelisi yhdistelmää BJ + mutarenkaat kenellekään jolla ei ole ollut tarpeeksi kokemusta näillä tötteröillä ajamisesta. Sitä ajoa on sen verran paljon ennakoitava. Jos pitäisi ajaa pidempiä siirtymiä liukkailla teillä hankkisin nastarenkaat. Talviominaisuusarvosanat: BFG AT: 7 Bridgestone MT: 7+ Firman Hiluxin Hakkapelitat (käytännössä uudet): 8 Mazdan vm. 2004 pickupin hakkapelitat olivat aivan turhat puuterilumessa. Auto jäi jumiin kuin halvaantunut laiskiainen, tosin oli siellä ojantapaisessa suditellessa jotain ristiriipunnan tynkääkin havaittavissa. Iso miinus upouudelle kitkalukolle. Kiitokset kerhon puheenjohtajalle taannoisesta ihmepelastuksesta. Edited by - JF on 04/03/2005 21:35:35 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturin korottamisesta.. | makkus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 21.09.2006 21:28 |
Maasturin kaksoiskansalaisuus | offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.04.2006 09:55 |
maasturin välitykset | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 05.03.2006 22:29 | |
ostaisitko "maasturin"? | arsenix | Chit-Chat | 21 | 21.10.2005 07:52 |
O:maasturin vanteet!! | Wago-78 | O/M/V Muut | 0 | 20.10.2003 21:19 |