Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 03.06.2017, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mikäs noissa nopesusrajoituksissa mättää kun ei kukaan niitä tunnu noudattavan?

Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?

Tänään pääsin toteamaan että prankkaritkin ajavat n.10km ylinopeutta vaikka ei ole häly päällä?
Näyttääk sun mittari oikein? Ja millä välin tätä tapahtuu?

Tuusulanväylällä ajaa yli puolet porukasta selvää alinopeutta, n. 90 km/h todellista, osa ajaa lähes sataa (sama rajoitus kesät talvet) ja osa hieman yli. Harvoin kukaan ajaa selkeää ylinopeutta.

45:lla, Tuusulanväylältä siis pohjoiseen, lähes poikkeuksetta junnataan just just 80:iä, työliikenneaikaan letkassa alle tämän. Kameroiden kohdalla humppaa ja jostain syystä Hyrylään päin ajellessa moni unohtaa Rusutjärven risteyksen jälkeen kiihdyttää takaisin 80:iin, mennään usein 70:iä tämä n. 2 km.

Ite oon ollu huomaavinani että tahti senkun hyytyy, lähes aina tulee joku perä edellä vastaan jos ajat omaan tahtiin n. 85 km/h 80-alueella. Satasen alueella suurin osa ajaa 100 mittarinopeutta eli 92-95 km/h. Usein tyytyväisenä törryytellään rekan takana 85-90:iä, ohittamiseen lähdön kynnys tuntuu olevan keskimäärin hyvin korkealla, mopoautostakaan ei päästä ohi vaikka tilaisuuksia olis koko ajan.

Autojen nopeusmittarit pitäis jollain direktiivillä säätää näyttämään oikein, mikä lie euroautojen suunnittelussa on vinksallaan kun laitetaan mittarit näyttämään yli selvästi. Esim. Toyotan jenkeissä myytävät mallit näyttää n. 0-2%:n tarkkuudella oikein, vastaavissa euromalleissa on 7-8% liikaa. Niihin ees niin isoja renkaita sovi alle että mittarin sais näyttämään oikein.
No, onneksi on GPS.

Ja vielä loppuun; nopeusrajoitukset ei aina ole kovinkaan mielekkäitä, perustellaan jotakin 60-aluetta milloin tien kunnolla, milloin liikennemäärällä tai pienen sivutien risteyksellä, vaikka tie olisi käytännössä ihan ok, liikennettä ei ole ja risteyksessä tuskin kukaan koskaan kulkee. 100 olis luonteva vauhti, mut junnaa sit 60:iä kun herrat on niin päättäny. Samoin jopa parin-kolmen kilsan suoralla ja leveällä varalaskupaikalla voi olla 70 km/h rajoitus vain jonkin yhteneväisyyden vuoksi ko. tien ennestään alennetulle nopeusrajoitukselle. Joskus sai ajaa sataa, nyt 70. 120 olis kesäaikaan luonteva ja turvallinen, mut kortti lähtee ja syyte päälle jos tavataan itse teosta.

Ja vielä yks ongelma mikä vaivaa itteeni tuntemattomilla teillä, etenkin jos kameroita, nopeusrajoitusmerkkejä pihtaillaan. Risteyksen jälkeen yleensä on, mut sit ei välttämättä kymmeniin kilometreihin. Joskus pitkällä reissulla voi olla että joku lappu joskus menee ohi eikä tallennu mieleen, sit kameran kohdalla saa arpoa että saakoha nyt varmasti ajaa sataa kun en muista muuta nähneeni vai jarrutanko 80:iin. Pakko jarruttaa kun ei oo varma, samannäköisellä tiellä kun voi olla jompi kumpi kesäaikaan ilman selvää syytä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner jako persiillään? Oli se. Reisrdok Tekniikka & Jutustelu 8 01.04.2010 09:57


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).