Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.05.2017, 23:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Öljyä traktoriin?


Ei tässä tule hullua hurskaammaksi kun hakee netistä voiteluainesuosituksia ja lukee internetin palstoja.
Eli, pitäs ostaa lisää öljyä traktoreihin, mutta ei oo oikein enää mitään käryä, mitä sen pitäs olla.
Esimerkkinä Ursus 914, koneessa oon käyttäny ihan kunnon dieselmoottoriöljyjä, eli mitä vaikka survosin 2H-moottoriin.
Mutta vaihteiston puolella onkin sitten samaa öljyä 50l joka hoitaa vaihteiston voitelun, perän voitelun sekä hydraulikan.

Kokemuksesta voin kertoa, että 10w-30 moottoriöljy kuluttaa hypoidivetopyörästön piloille ihan yhdella venäjän safarilla.
Hydrauliöljy moottorissa aiheuttaa jonkinmoisen reaktion, että moottorin huohotus kasvaa eksponentiaalisesti ja lopulta se ei käy.
Lisäaineistettu peräöljy vaihteistossa aiheuttaa "narahtamisen" alaspäin vaihdettaessa.

No, Ursuksessa ei ole synkroja, ja moottoriöljyt pidän moottoriöljyinä, et ei varsinaista tarvetta "Monitralle" jota oon tähän asti siihen tankannu. Märkiä jarrujakaan ei oo, niin ei nyt oon niin niipukas sillekkään.

Voiteluainesuositus on vain 10w30, eli voisko sille antaa ihan 10w40 dieselmoottoriöljyä laatikkoon, vai tykkääkö vetopyörästö kyttyrää? entäs hydrauliikka? joku GL4-5 80-90 on pikkusen liina arvokasta taasen verrattuna monitraan...

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu perälevy traktoriin jabe O/M/V Muut 0 24.10.2013 16:29
Ostettu Lumilinko traktoriin Pete O/M/V Muut 3 16.09.2012 21:11
Ostetaan Lumilinko traktoriin Roadstar O/M/V Muut 0 21.10.2011 15:04
Traktoriin kytkin maddis Tekniikka & Jutustelu 8 19.09.2011 15:45
O:ketjut traktoriin Racingrabbit O/M/V Muut 0 16.11.2006 16:31


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).