|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Mitä eroa on Longfieldillä ja longfieldilläReippaan harrastus- ja hankintatoimen johdosta tuli tilaisuus vähän vertailla Toyotaan sopivia vetoniveliä. Opetuksena ei kannata tuijottaa sitä nimeä ja kehuja, tuotteet saattavat muuttua.. Ruuminavaukset suoritettu. -Vasemmanpuoleinen on longfield powered by Trail-Gear tjsp. Vuonna 2015 suoraan Trail-Gearilta saapunut takuuosa, pari kisaa ajettu. Tämän kaveri meni palasiksi. -Oikeanpuoleinen on muistaakseni alkuvuodesta 2011 Longfieldiltä tilattu, jääneet hyllyyn varmuusvarastoon eli siis käyttämätön. Maljan korkeus 61,4 - 64,5 Maljan halkaisija 89,2 - 92,7 Tasaiset kohdat molemmissa 86,5 (pitää olla että pystyy asentamaan) Häkin halkaisija 66,6 - 69,2 Paksuus 4 - 5,5 Kuulan reiästä reunaan vahvuus 7,5 molemmissa, paitsi Longfieldin pidempi reuna 12,4 Piparin halkaisija 58,7 - 58,7 Halkaisija uran pohjalla 43 - 43,6 Korkeus 28,2 - 34,8 Kuulan halkaisija 17,6 - 19,1 Laskennallisesti maljan seinämävahvuus kuulauran kohdalla molemmissa vajaa 11mm Lisäksi hyllystä löytyi muistaakseni BJ40 murros, jossa vähän pidempi akseli. Vertailukaverina Trail-Gear longfield. Vasemmalla Trail-Gear longfield, keskellä tuo NTN Birfield ja oikealla Longfield Tarinahan menee niin, että kun Longfield Super Axles -firman perustaja kuoli, osti Trail-Gear Longfield-tuotemerkin. Jossain vaiheessa nämä 27-spline nivelet vaihtuivat sitten tälläisiin, ilmeisesti cromosta tehtyihin mutta vakiomitoituksella oleviin niveliin. Trail-Gearin sivuillakin näkyy kuvissa, että 30-spline murrokset ovat tällä Longfieldin vanhalla mitoituksella. Muidenkin merkkien osalla mainetta niittänyt RCV Performance products kertoo valmistaneensa Longfieldin nivelet ja Trail-Gearin ostettua tuotemerkin, jatkavat valmistusta ja myyntiä omalla nimellään. Mahtavatko myös tehdä Trail-Gearin nivelet? Ehkä myös Ashcroftin kauppaamat nivelet rovereihin? Ilmeisesti jos haluaa vahvan nivelen toyotaan, onnistuu se nykyään ainoastaan tuon 30-spline vetareiden kanssa. Selittää myös tuota hintaa, kun jenkeistä tilattuna maksoi luokkaa 300e/kpl ja nyt suomikaupasta saa alle 200e/kpl 27-spline lonkkaria. http://www.rcvperformance.com/catego...OYOTA_CV_AXLES https://www.trail-gear.com/TG/Pickup...r/p/_4948.aspx 
 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Mitä eroa on bj40 ja bj42:sella? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 12.07.2018 07:09 | 
| Mitä eroa Fedimalla ja Insalla? | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 10.11.2007 12:00 | |
| mitä eroa on rangen 3.5 litran ja 3.8 koneella? | miikkalu | Chit-Chat | 7 | 04.05.2006 10:59 | 
| Mitä eroa patrollin sd33 ja sd33t kansilla? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.02.2006 10:45 | |
| mitä eroa volvon ja unimogin porttaaleilla? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 27.11.2005 20:44 | |