Mihin tarvitset lisätehoa, ja kuinka paljon?
Lämmönvaihdin ei juurikaan vaikuta konehuoneen lämpöön.
Ratkaisu on juurikin venekäyttöön tehty ahdin, jossa pakopesä on 2-kuorinen, ja välissä jäähdytysneste, samoin down pipe on 2-kuorinen, siis sielläkin on vesi välissä...
Onhan sinulla 2-kuorinen, siis vesi jäähdytetty pakosarja?
Tuossa minun 210 hv meridieselissä on alkuperäinen maali pakosarjassa ja turbon pakopesässä, ja ei ole mitään kuumankestävää maalia.
Nykyään palataan noihin "normaaleihin," siis ei vesijäähdytettyihin turbon pakopesiin.... siis konehuoneessa hehkuu sellainen punainen pakopesä, josta saa hätätilassa tupakkaan tulet... ja sitten kun joku öljyvuoto, esim. öljyn jäähdyttimen letkusta, kohtaa pakopesän, niin tulta on liiankin kanssa...
Mutta tuohon remmiahtimeen: kun laitat riittävän ison, oliskohan eaton m62 jo liian iso? niin toimii myös yläkierroksilla, m45 riittänee, jos pitäydyt kohtuu tehoissa?
p.s jotkut, siis useimmat remmiahtimet eivät ole pitkäikäisiä, jos pitää saada ahtopainetta paljon... olikohan että eaton:in kartat päätty alle kiloon?
|