Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 05.12.2014, 00:11
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Kaliiperivalinta on ihan hyvä tuohon tarkoitukseen. Kiikareistakin tuossa jo tullut mainittua käytetyt Eurooppalaiset laatumerkit ja uusista esim nuo Meopta ja Leupold hyvän hinta/laatusuhteen kiikarit.

Semmoista kuitenkin, että jos käytettyä kivääriä käyt koeampumassa ja se ei käy hyvin, niin peli ei ole vielä menetetty. Voi nimittäin olla pari hyvin pientä, mutta merkityksellistä vikaa. Joitain kivääreitä on putsattu vain öljyllä ja jollain sillatupolla. Silloin ihan ajan väkisin ajan kanssa alkaa kertyä vaippametallia piippuun. Siinä oleva kupari kun sitten hapettuu, niin seuraavilla laukauksilla kertyy vaan enemmän ja jossain vaiheessa kivääri ei sitten vaan käy. Itse olen useita tälläisiä korjannut pelkällä perusteellisella vaippametallin poistolla, eikä yksikään niinstä piipuista ole ollut edes pahasti syöpynyt ja käynti on aina löytynyt.

Toinen vika voi sitten olla sellainen, että esim vanhoissa sakoissa on jostain ihmeen syystä jätetty tukin piippukouruun semmoinen jossain vaiheessa piippua kantava puukoroke. alkujaan on paperi voinut hyvin mennä piipun ja tukin välissä, mutta jossain vaiheessa, kun tukki on tarpeeksi nähnyt ulkoilmaa, niin se sitten kantaakin reilusti. Näitä olen korjannut ihan ampumaradalla ruuvarilla ja puukolla ja käynti onkin taas löytynyt. (Ja jonkun olen sitten myöhemmin pedannutkin).

Myös kiikarin huono asennus voi pilata käynnin täysin. Esim viimeisin ei-käy kiväärin korjaukseni oli sellainen, että huomasin kiikarin asennetun niin, että sivusäätö oli aivan laidassa, eikä riittänytkään. valmistauduin jo viilaushommiin, mutta kun purin asennuksen, niin havaitsinpa, että siinä kehyksen kiilan kylkeen tapaava stoppariruuvi oli kannaltaan sellainen, että jalan kiila ei edes vastannut kunnolla kehyksen kiilan kylkeen. Siinä riitti ihan vaan sen rekyylistoppariruuvin kannan viilaus matalammaksi ja taas käynti löytyi.

Tuo kaikki tahtoo vaan sanoa, että ihan pikkujuttu voi kiväärin käynnin pilata täysin ja siten ei kannata muuten hyvää vaihtoehtoa hylätä katsomatta pikkuisen tarkemmin tai näyttämällä jollekin joka osaa katsoa, jos itse ei tiedä.

Joten ei muuta kuin uusia ja käytettyjä vaihtoehtoja katselemaan!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Peugeot 308 letkulämmitin Killer-Wo Chit-Chat 3 06.10.2012 18:10
Myyty Tikka M55 Sporter .308 vesku.r O/M/V Muut 5 27.09.2008 18:49
Ostetaan O: Kivääri 308 Klasu O/M/V Muut 0 16.06.2008 17:25
Myydään Kaksi kivääriä (luvavaraisia) jonetzu O/M/V Muut 0 03.06.2008 18:17
O: OT: 308 Kivääri las-c O/M/V Muut 1 20.10.2006 16:46

Sivu luotu: 09:12 (GMT +2).