Kuulostaa aikalailla oikealta ainakin kulutusten suhteen.
Paljonkohan muuten pystyy esim. ZJ:n OBD-II pohjainen PCM (eli '96-'98) kompensoimaan tuota syötön määrää, ja tietysti paljonko suuttimet pystyy tuottamaan lisää ainetta sylinteriin ennenkuin yksinkertaisesti virtausmäärä ei riitä?
Orkkis suuttimet 5.2/ 5.9 koneissa ei lopulta ihan hirveitä tuottoja tarjoa ja taitaa niissäkin olla vielä yksireikäiset, kun monet vaihtaa tilalle nelireikäisiä ja parannusta tulee käynnin tasaisudessa vs. saman tuoton yksireikäisiin. Jos laittaisi hieman enemmän tuottavat nelireikäiset suuttimet tilalle niin tykkäisikö kone kyttyrää esim. 50/50 seoksella ajosta, ja osaisiko PCM tunkea tarpeeksi ainetta? Osaakohan PCM tässä tilanteessa ohjata tarpeeksi vähän bensaa jos sitten ajaakin 98E5:llä tai 95E10:llä noilla isoilla suuttimilla?
Tietysti isommat suuttimet ja flexifuel- boxi voisi olla ihan hyvä ajatus. Talvella sitten ajaisi vähän vahvemmalla bensaseoksella, että saa auton kovalla pakkasella käyntiin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|