Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #34  
Vanha 22.08.2014, 18:22
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Pitäiskö aavistuksen omaisesti rytkäyttää tätäkin eteenpäin!

Tai lähinnä selitellä miks ei oo menny etiäpäin.. Joo! Tuossa joku viikonloppu taaksepäin oli tuo safari johon itsekkin kuumeisesti valmistauduin!

Ennen safaria tuli kuitenkin muistot edellisiltä ryvetysreissuilta mieleen ja tahdoin autoon kunnolliset vetopisteet keulaan, se bj:n toisenpuolen avokoukku kun ei ole mikään optimaalinen laitos mielestäni pitemmän päälle..

Siis reikää puskimeen vaan rohkesti!



Tuollaiset väkästelin reiän tukkeeksi, Lenkki osa on metsäkoneen ketjujen liitoslenkki joka on yleensä viistosti lyhyeltä matkaa kyljestä auki että siihen saa pujottaa jatkoksi toisen samanlaisen. Pirun kovaa matskua!! Nuo kun on vielä tarkoitettu hitsattavaksi niin ovat ihan ok tähän tarkoitukseen.
Tais olla 16mm lenkin paksuus, latta oli aavistuksen ohkasempaa.



Eli täl viisiin oli tarkoitus nää pistää kiinni, tuosta kun vetää kiinni pultilla niin sitoo samalla tuon puskurin runkoon tiukemmin kiinni kun tuossa kohden ovat vielä päällekkäin runko/puskurinrunko.



Tuollaiset niistä tuli, hitsuuttelin ne vielä ehkä tyhmyyttäni kiinni vielä puskuriinkin.. No, eipähän tursua ruostetta tai muuta möhnää reikien välistä!



Tässä sitten hypätäänkin jo seuraavaan päivään safarille! Sakkelit roikkuu keulassa niin on hyvä nyppiä jos tarve vaatii, kuvat on oikeastaan vika järjestyksessä kun nuo tuli vasta maalata sahvaarin jälkeen vaan haitanneeko tuo!





Auto eteni mielestäni hyvin!! Vaijeria ei tarvinnut olla reitin alkupätkillä juurikaan oikomassa ja etulukottomaksi autoksi keräsi jopa parit kiitokset etenemisestään! Olin itsekkin positiivisesti etenemiseen yllättynyt, ja mikä parasta rattia oli kevyt veivailla verrattuna aiempiin kertoihin!

Mutta kuten usein niin itku pitkästä ilosta! Tässä tapauksessa oltiin edetty vajaat 3 tuntia ja ei edes millään tapaa pahassa paikassa oman nuotti virheen takia autosta loppui maavara sellaisessa mytkyilevässä uraisessa heinikossa ja siihenhän se jumitti, no vinssiä peliin ja auto irti! Ei kiviä tai kantoja alla, vain multaa ja korkeaa heinää.. Miten helevatassa sai vinssatessa käsijarruvaijeri ajauksen tarttua sileään vinssin kardaaniin kiinni ja ruveta veivautumaan siihen ympärille! Eihän tuota vielä tuossa huomannut.. Mutta kun jatkoi vinssaamista ja käsijarruvaijeri auttoi nopeusmittarin vaijerin kaveriksi joka kutsui mukaan auton taakse menevän johtosarjan mukaan niin jopas rupesi tapahtumaan!!

Lopputuloksena auto sammui vinssin kardaani mutkalla, auton pohjaa vasten vaijerit riekaleina ja niin kireällä että vaihdelaatikko oli käytännössä myös auton pohjassa kiinni.. Johtosarjaan oli tullut myös mittaa lisää n. metri..

Tässä kohtaa loppui safari minun osalta..

Seuraava viikko joka piti olla etuakselin kasaus ja allelaitto viikko menikin sitten autoa ehjäillessä, isäukko tuumi että hyvähän noista sakkeleista oli autoa tietty kotiin vetää ja sopivat myös hyvin auton traktorilla pystyyn nostoon pesua varten oikein hyvin!

Loppusaldona auto kaipasi uuden johtosarjan konehuoneen liittimeltä taaksepäin, (sellainen meni kokonaan uusiksi liittimen pinnejä myöten) tämä oli oikeastaan hyväkin juttu sillä entisestä löytyi mielenkiintoisia rosvoiluja yms.. Nopeusmittarin vaijeriksi tuli original uudenveroinen, (ollut itsellä vuosia varalla) käsijarruvaijeri on nyt uusi 2000 vuosimallin mesen sport coupen käsijarruvaijeri. Jakolodjun stefoja meni myös uusiksi kuten vinssin kardaani.. Kohtuu hyvä saldo pikku vinssaus nyppäisystä! Heh! Oppi kuitenkin jäi ja enää en survoudu safarille ennenkuin on kunnon pohjapanssari! Vaijerit yms. tuli vedettyä myös suojaisemmista paikoista ja niputettua paremmin..

Viime viikonloppuna tuli sitten harrastettua vähän erilaista motorsporttia! Tuli lähdettyä hinuriksi (ei sitten mitään kaksimielisyyksiä tästä!) kiteelle jokkiksen evk sm kisoihin! Oli mukavaa ja berttakin sai tuona viikonloppuna kohtuu hyvin liikuntaa, n.500km koko viikonlopun saldo! Perverssiä suorastaan! Tuossa kuvassa siis hinauskalusto ja appari tormakkana, kiitokset ollille seurasta!



Jatketaan tarinaa kun saan aikaiseksi kasata tuon etuakselin ja rupean survomaan paikoilleen! Nyt näitä harrastuksia haittaa työ ja metsästyskauden alkaminen, mutta tänä syksynä vielä tapahtuu..
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. tp Maasturiprojektit 5 27.11.2015 16:12
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. Kala92 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 12.05.2012 23:21
BJ-42 kunnostus? tp Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2011 20:55
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM Anfi O/M/V Ajoneuvot 5 09.12.2010 17:16
Ajo jälkien hoito ja kunnostus Peeveli Tekniikka & Jutustelu 3 23.01.2006 14:33


Sivu luotu: 00:05 (GMT +2).