Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Oh no.. Tuo viimeinen kohta rajaa kaikki todella hyvät kulkineet pois. Koska ranskalaiset autot on todella hyviä kikottimia kuljettamaan paikasta A paikkaan B ja vielä todella edullisesti. Hyvä esimerkki on meikän ex. Citroen C5. Maantiellä huristellään 5-litran kulutuksella. Mitään suurempia vikoja siinä ei ollut. Sen nanoteknologia korjasi aina ne ominaisuudet mitä siihen tuli. Löytyi automaatti ilmastointia ja webastoa. Talvella erittäin hyvä peli kun lämpeni todella nopeasti ja mitä enemmän lunta niin sen helpompi sillä oli ajella. Nostaa vaan maavaraa ja hurauttaa menemään. Jumiin kun jää niin laskee auton alas ja nostaa takaisin ylös niin matka jatkuu. N.30tkm sillä veivasin. Just kattelin huoltokuluja niin perus öljyn vaihdon lisäksi vaihdoin siihen akun ja hehkut. Auto maksoi hurjat 1500e ja sain siitä myydessä 1500e. Millä muulla ajat 30tkm ja saat siitä saman kuin maksoit? Myydessä muuten edelleen kaikki varusteet toimi.
Siitä kannattaa ranskalaisten kanssa lähteä että niitä ei kannata ikinä ostaa jos mittarissa on 0-280tkm. Jos joku oikeesti pääsee ranskalaisella yli 280tkm niin sen on pakko silloin toimia. Vielä jos kaikki varusteet toimii osto hetkellä niin ne on hyviä ostoksia. Parasta on vielä että kun sen ranskalaisen mittarissa on se +280tkm niin nehän on melkein ilmaisia. Ex. C5:ssa oli 300tkm mittarissa kun ostin sen. Ne on myös yleensä hyviä ajella (paitsi Pögötti 208 joka on varmaan vielä paskempi ajaa kuin toitsu). Varaosia on purkaamot täynnä. Sit jos sieltä joku isompi osa hajoaa niin kyllä se vituttaa kun johkin 5000-10000e autoon pitää laittaa pari tonnia rahaa korjaukseen. Ei noiden halpis ranskiksien kanssa sellaista ongelmaa ole. Viet auton paaliin niin saat pari sataa hilloa. Sillä voi ostaa vaikka kossupullon vitutukseen ja hakea uuden hienon halpis ranskiksen. Vielä parempi on jos on lääniä niin myyt osina sen auton pois. Saat vielä enemmän rahaa.
Joten kannattaa unohtaa kaikki muut ja ostaa ranskis 
|
Kyl ite ainakin jättäsin C5:set rauhaan... Just yhtä leimalle elvytellään, jossa pitkät hukassa ja tyyttä vielä. Etujarrut ja se käsijarru saatiin kursittua kuntoon et saa niiltä osiin leiman. Ja sit Autocomin mittarilla ei pääse kattoon et missä vika noiden sähköjen osalta. Tuoreempaan Citkaan samalla laitteella mennään.
Ja eihän tuo auto oo ollut nykysellä omistajalla ku muutaman kk:den, niin kuuluu vikoja riittään ja muille jaettavaksi vielä. Kuulu edullinen peli olleen, mutta hintaahan tuolla korjaamis määrällä jo alkaa tuleen. Onhan tuolla jo reilut 440tkm ajettu, mutta ku nykysenkin työmatkat on se 60km päivässä niin äkkiäkö niitä kertyy lisää.